جستجو در خریداران و فروشندگان سایت فیش حج عمره و تمتع واجب

اخبار حج و فیش حج

توقف موقت اعزام عمره گزاران ایرانی از سوم فروردین ماه 

رئیس ستاد حج گفت: عملیات اعزام زائران ایرانی سرزمین وحی از سوم فروردین متوقف شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت «مهدی حضوری» در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان حج عربستان زائران ایرانی تا روز دوم فروردین ماه به این کشور اعزام و از روز سوم عملیات اعزام زائران متوقف شد.
وی با بیان اینکه به خاطر مشکلات پیش آمده حدود 35 هزار زائر ایرانی در ایام نوروز و قبل آن، از تشرف به سرزمین وحی بازماندند افزود: زائرانی که موفق به تشرف در نوروز امسال نشدند می توانند در قالب کاروان های دارای ظرفیت خالی در موسم عمره جاری و یا با حفظ اولویت در عمره آینده به سرزمین وحی اعزام شوند.
مسئول ستاد مدینه منوره ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این زائران اگر تمایل داشته باشند می‌توانند نوروز 95 نیز به عمره مشرف شوند.
حضوری در خاتمه با اشاره به وضعیت هتل‌های مدینه از نظر ورود و خروج زائران گفت: با توجه به اینکه مدینه روز هفتم فروردین ماه بدلیل توقف موقت در اعزام عمره گزاران از حضور زائران ایرانی خالی می شود ، 23 هتل این شهر مجدداً از روز دهم فروردین با توجه به شروع مجدد اعزام زوار ایرانی آغاز به کار می نمایند.

کلمات کلیدی:

اخبار حج, اخبار مهم حج, اخبار حج عمره, اخبار حج و زیارت, اعزام,توقف,سوم,عمره,فروردین,گزاران,ماه , متوقف , فروردین , سوم , عمره , گزاران,اخبار ایران,ایرانی

fish hajj

fish haj

hajjnews

hajnews

سال دولت و ملت همدلی و همزبانی

سال دولت و ملت همدلی و همزبانی

اطلاعیه مهم مدیریت سایت فیش حج از مهندس علی پور به شرح زیر:

با سلام بر همه کاربران گرامی سایت سال نو مبارک همچنان که میدانید نوروز امسال مصادف با ایام فاطمیه بود ضمن تسلیت بی بی دو عالم خانم فاطمه زهرا(س) آرزوی بهترین ها و سلامتی برای شما و خانواده محترمتان را دارم و با استعانت به کلام رهبر عزیزمان امام خامنه ای مبنی بر نامگذاری سال 1394 به سال دولت و ملت همدلی و همزبانی خواهان رسیدن به برترین های را دارم.

امیدوارم در سال جدید همکاری دولت و مسئولین با حجاج عمره یا تمتع و هم چنین همکاری بیشتر مردم و همدلی بیشتر آنان با دولت تا ان شا الله نظم بیشتری در سفر حج و خرید و فروش فیش حج حاصل شود.

و من الله توفیق

داود علی پور

1394/1/5

 

کلمات کلیدی:

همدلی,همزبانی,دولت,ملت,دولت و ملت، همدلی و هم زبانی,اخبار حج, اخبار همدلی مسئولین حج, اخبار حج و زیارت, مقاله, مقاله سال دولت و ملت همدلی و همزبانی, خرید فیش حج

اطلاعيه روز بیست وچهارم اسفند سازمان حج و زيارت درخصوص آخرين وضعیت اعزام عمره گزاران
به گزارش سایت سازمان حج و زیارت، متن این اطلاعیه بدین شرح است:
همانگونه که در اطلاعیه قبلی به آگاهی رسید، در چند هفته گذشته صدور روادید در سفارت و کنسولگری عربستان در شهرهای تهران و مشهد کمتر از میزان تقاضای سازمان حج و زیارت بر اساس جداول پروازی اعزام زائران بود و همین امر موجب اختلال در نظم و انضباط حاکم بر روند اعزام زائران و لغو تعدادی از پروازهای عمره شد.
گرچه امید می رفت با تلاش های ارزشمند وزارت امور خارجه کشورمان و سازمان حج و زیارت و همچنین فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز نمایندگی های عربستان در تهران و مشهد مشکل حل شود اما متأسفانه صدور روادید زیارتی همچنان کمتر از عدد مورد نیاز است و امکان برنامه ریزی را برای ایام نوروز سلب می کند، از آنجا که اتفاقات اخیر با تعهدات مندرج در قراردادهای فیمابین و حفظ کرامت و عزت زائران مغایرت دارد بنابراین سازمان حج و زیارت با پوزش از زائران به واسطه مسایل اخیر اعلام می کند به دلیل صادر نشدن روادید، پروازهای عمره از اول فروردین سال آینده به مدت 10روز لغو خواهد شد.
بدیهی است در صورت حصول اطمینان از صدور منظم روادید مورد نیاز یا هر گونه تغییرات جدید، مراتب در اطلاعیه های بعدی از طریق دفاتر حج و زیارت استان ها و کارگزاران زیارتی به استحضار مردم خواهد رسید.

کلمات کلیدی جستجو:

حج و زیارت,سازمان حج و زیارت استان تهران,زیارت مجازی,آداب زیارت,ادب زیارت,زیارت با معرفت,زیارت حرم,شرط زیارت,زیارت عاشورا,ترجمه زیارت عاشورا,فواید زیارت عاشورا,زیارت عاشورا با صدای خلج,زیارت حضرت علی,آخرين وضعیت اعزام عمره گزاران,عمره مفرده,حج عمره,عمره 92

پیغام با اهمیت و مهم مدیر سایت فیشحج:

لطفا در خرید و فروش فیش حج عمره یا تمتع خود بسیار دقت نمایید زیرا با توجه به اطلاعیه های مختلف سازمان حج و زیارت مبنی بر کلاه برداری با فروختن فیش حج تقلبی و دستکاری شده چنان چه خود شما از خرید یا فروش اطلاع ندارید با یک وکیل قانونی درجه یک دادگستری مشورت نمایید و اطلاعات دقیق تهیه نمایید یا با مراجعه به دفاتر حج عمره و تمتع معرفی شده در سایت سازمان حج و زیارت درج شده است راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

مهندس علی پور مدیریت سایت فیشحج خواهان دقت و الزام در صحت فیش خریدار شده توسط دوستان مراجعه کننده به سایت شد ایشان ضمن آرزوی موفق و قبول زیارت عزیزان مراجعه کننده به وب سایت فیش حج  خواهان هوشیاری بیشتر این دوستان را گردیدند.

 

کلمات جستجو:

حج و زیارت,سازمان,سازمان حج و زیارت استان تهران,آخرین اخبار سازمان حج و زیارت, اخبار حج, اخبار حج و زیارت, اخبار عمومی حج, اخبار حج تمتع, اخبار حج عمره ,اخبار عمره,فروش فیش حج, خرید فیش حج, دقت در خرید و فروش فیش حج, هوشیاری در خرید و فروش فیش حج, سازمان حج و زیارت, حج و زیارت, دقت در خرید و فروش فیش حج تقلبی

  فضيلت كعبه ، حجرالأسود ، مقام ابراهيم

از عمده كتابهايى است كه در قرن سوم ، در ارتباط با حج و كعبه و ديگر متعلّقات آن نوشته شده و نويسنده آن ابوالوليد محمد بن عبدالله بن احمد ازرقى ، (متوفاى حدود نيمه قرن سوم، 250 هـ . ق .) است و دكتر محمود مهدوى دامغانى آن را به فارسى ترجمه كرده است.
بيشترين روايات كه در اين كتاب آمده ، درباره فضيلت كعبه ، حجرالأسود ، مقام ابراهيم و حجر اسماعيل(عليهما السلام) و اين قبيل مسائل تاريخى و اماكن متبرّكه است. اين كتاب در ارتباط با كيفيّت و فلسفه حج مطلب قابل توجهى ندارد، جزاينكه به برخى از اعمال تنها از نظر ظاهر و اينكه; مثلا پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) انجام داده و ديگران به تبعيّت از آن حضرت انجام داده اند ، اشاراتى كرده است.
به منظور آشنايى بيشتر با محتويات اين كتاب بعضى نكات آن را به اختصارمى آوريم:
ازرقى خانه كعبه راپانزدهمين خانه مقدس دانسته و نوشته است: از قول پيامبر(صلى الله عليه وآله)نقل شده كه فرمود : اين خانه كعبه پانزدهمين خانه است، هفت كعبه درآسمانها تا عرش و هفت كعبه هم در طبقات زير زمين، كه برابر عرش قرار گرفته و هر يك از اين كعبه ها حرمى دارند ، و نيز زائرانى كه به زيارت آنها مى روند.
مؤلف گفته است: پيش از آفرينش زمين و آسمانها ، كعبه همچون حباب و خاشاكى بر روى آب بود و زمين از زير آن گسترش يافت. اين مطلب را به عبارتهاى ديگر نيز نقل كرده است. و نيز گويد: در آيه 110 سوره آل عمران ، منظور از واژه «بكّه» مسجد است كه موجب هدايت جهانيان مى باشد و خداوند موضع مكّه را بيت خود ناميده است.
پيش از آنكه كعبه در روى زمين ساخته شود ـ هر چند خانه هاى ديگرى پيش از آن ساخته شده بود ـ به فرمان پروردگار هر روز هفتاد هزار فرشته بر گرد بيت المعمور طواف مى كردند و ديگر هرگز به آنجا باز نمى آمدند (نوبت به آنها نمى رسيد) . پس ازآن، خداوند به فرشتگان فرمود كه براى من همانند اين خانه خانه اى در روى زمين بسازيد و به خلق خود در زمين فرمان داد بر گرد آن طواف كنند; همانگونه كه فرشتگان پيرامون بيت المعمور طواف مى كنند . فرشتگان نيز به زيارت و طواف كعبه مى آيند.
خداوند آدم(عليه السلام) را از بهشت به زمين فرستاد و او با راهنمايى جبرئيل كعبه را ساخت. ازابن عباس نقل شده است : «نخستين كسى كه اساس خانه كعبه را نهاد و در آن نمازگزارد و برگِرد آن طواف كرد آدم(عليه السلام) بود.
هم او گفته است: خداوند كه دلتنگى وگريه هاى آدم(عليه السلام) را مشاهده مى كرد با فرستادن خيمه اى از بهشت او را تسكين و دلدارى داد، آدم آن خيمه را در محلّ كنونى كعبه قرار داد و اين پيش از آن بود كه كعبه ساخته شده باشد، خيمه از ياقوتهاى سرخ بهشت بود كه در آن سر  شمعدان زرّين از زرهاى بهشت قرار داشت و پرتوى از پرتوهاى بهشت در آن فروزان بود. حجرالأسود را هم با همان خيمه فرو فرستاد و آن ياقوتى سفيد بود از بهشت و آدم(عليه السلام) بر آن مى نشست و چون آدم در مكّه ساكن شد فرشتگان از آن خيمه پاسدارى مى كردند و ديگر ساكنان زمين را كه جن و شيطانها بودند ، از نزديك شدن به آن منع مى كردند.خيمه آدم پابرجا و استوار بود تا زمانى كه مرگ او فرا رسيد، آنگاه خيمه به آسمان برده شد. فرزندان آدم در جاى آن خيمه، خانه كعبه را از گِل و سنگ ساختند و هميشه آبادان بود. توفان نوح آن را ويران كرد ولى آثار آن برجا بود تا اينكه خداوند ابراهيم(عليه السلام) را مأمور بناى كعبه كرد و با فرستادن و ثابت نگهداشتن ابرى بر روى محلّ بناى كعبه ، محدوده آن را به حضرت ابراهيم(عليه السلام) نمود، ابراهيم(عليه السلام) ديوارها را به اندازه قامت مردى بالا  برد.ازرقى روايت ديگرى نيز در اين خصوص نقل كرده كه از جهتى با روايات ديگر متناقض است; زيرا دراين روايت گفته شده كه خيمه بهشتى تا توفان نوح پابرجا بوده و در آن زمان به آسمان برده شده است و فقط پايه هاى آن برجا مانده. ازطرفى مى نويسد : كعبه دوهزار سال قبل از آدم(عليه السلام) وجود داشته است. ازرقى اين سخنان را از زبان فرشتگان نقل كرده است
به هر حال وقتى آدم(عليه السلام) كعبه را ساخت ، به عنوان مزد زحمت خود از خداوند خواست فرزندان او راكه به حج مى آيند وبه گناهان خود اعتراف مى كنند وبه درگاه خداتوبه مى كنند، مورد عفو و رحمت خود قرار دهد. خداوند فرمود: اى آدم، تو را بخشيدم و از ذرّيه تو هركس ازايشان كه به اين خانه آيد و به گناه خويش اعتراف كند و از تكرار گناه خوددارى نمايد مى آمرزم.
ازرقى معتقد است كه سنّت طواف را حضرت آدم(عليه السلام) معمول كرد . اوكه از بهشت ـفرود آمد هفت بار طواف كرد سپس مقابل درِ كعبه دو ركعت نماز گزارد.به نقل ازرقى آدم(عليه السلام) هفتاد بار پياده حج گزارد و فرشتگان او را در حين طواف ملاقات كردند و گفتند : حجّ تو مقبول باد! ما دو هزار سال پيش از تو حج كرديم . آدم(عليه السلام)پرسيد: شما در طواف خود چه مى گوييد؟ گفتند : «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الاّ الله والله اكبر» سر مى دهيم. آدم(عليه السلام) گفت: «لا حَولَ و لا قُوَّة اِلاّ بالله » را هم اضافه كنيد.فرشتگان ابراهيم(عليه السلام) را نيز حين طواف ديدند و به او سلام كردند، ابراهيم پرسيد شما در حين طواف چه مى گوييد؟ آنها آنچه پيش از ملاقات با آدم مى گفتند و آنچه را پس از آن مى گفتند بازگو كردند، ابراهيم(عليه السلام) گفت: بر آن «العَلِىّ العَظِيم» را هم بيفزاييد.ازرقى مى گويد: كعبه در توفان نوح منهدم شد ولى آثار آن تا زمان حضرت ابراهيم به صورت پشته اى سرخ رنگ باقى بود، مردم حدود آن را مى دانستند و اشخاص ستمديده و آنان كه در جستجوى پناهگاهى بودند ، از گوشه و كنار به آنجا مى آمدند و دعا مى خواندند و غالباً حاجاتشان برآورده مى شد و مردم در همانجا حج مى گزاردند.ازرقى ادامه مى دهد: مقام ابراهيم سنگى است كه آن حضرت بر رويش مى ايستاد و ديوارهاى كعبه را بالا مى آورد و آن سنگ را گردخانه مى گرداند. وى از ابن عباس نقل كرده كه چون ابراهيم(عليه السلام) بر روى سنگ مى ايستاد به مقام ابراهيم معروف شد.
وقتى خداوند به ابراهيم(عليه السلام) فرمان ساختن كعبه را داد، سكينه اى به صورت ابر فرستاد و آن بر بالاى محلّ كعبه ايستاد و همانند انسان با ابراهيم سخن گفت كه: اى ابراهيم، زمينى به اندازه من انتخاب كن ، نه كمتر و نه بيشتر ، و اساس را بر آن قرار ده، آن مقدار همان است كه بكّه است و حوالى آن مكّه.در ارتباط با وجوه نامگذارى مكّه و كعبه و متعلّقات آن ، ازرقى مطالبى نوشته كه نقل آنهـا موجب اطاله كـلام است. او نامهاى مكه را به اين شرح برشمـرده است: «مكّه»، «بكّه»، «امّ رحم»، «ام القرى»، «الباسّه»، «البيت العتيق»، «الحاطمه»  ظلم و ستم كنند، ايشان را به شدّت از خود مى راند. گفتنى است كه در قرآن نامهاى: مكّه، بكّه، ام القرى، بلد الأمين و بيت عتيق آمده است.
«همانا نخست خانه اى كه بنا شد براى مردمان ، آن است كه در مكّه واقع است . با خير بسيار است و راهنمايى براى جهانيان در آن خانه است، نشانه هاى روشن و نشان پاى ابراهيم ، و هر كه وارد آن خانه شود ايمن گردد .»
از على(عليه السلام) نقل كرده كه فرمود: منظور اين نيست كه نخستين خانه معمولى باشد يا نخستين پرستشگاه; زيرا نوح(عليه السلام) پيش از ابراهيم در خانه هايى مى زيسته و عبادت مى كرده است و همچنين بود ابراهيم(عليه السلام) خانه كعبه نخستين خانه اى است كه در آن براى مردم نشانه هاى روشن قرار داد; چون مقام ابراهيم و هر كه در آن خانه درآيد در زينهار است. و فرموده است كه وقتى ابراهيم مأمور ساختن خانه شد نمى دانست آن را در كجا و چگونه بنا كند، خداوند او را راهنمايى كرد و جبرئيل حجرالأسود را براى ابراهيم(عليه السلام)آورد.
خانه اى كه ابراهيم ساخت بعدها ويران شد و توسط عمالقه و جرهمى ها و قريش براى بار سوم تجديد بنا گرديد.
ازرقى باچند واسطه از قتاده نقل كرده كه: ابراهيم واسماعيل(عليهما السلام) خانه رانساختند، چون مالى نداشتند و كسى هم به آنهاكمك نكرد، آنهافقط نشانه گذاشتند و برآن طواف كردند»
ابراهيم(عليه السلام) در ميانه خانه و طرف راست آن ، چاهى حفر كرد كه در واقع خزانه كعبه بود . مردم هداياى كعبه را در آن مى نهادند، بعدها عمرو بن لحىّ بت هبل را كه مورد پرستش قريش بود ، در كنار همان چاه نصب كرد.
 ابراهيم(عليه السلام) همه ساله به حج مى رفت و نيز برخى از پيامبران وقتى امّتشان هلاك مى شدند، به مكّه مى رفتند و درآنجا به پرستش خدا مى پرداختند و در مكّه رحلت مى كردنداو مى گويد : آرامگاه 99 پيغمبر كه در مكه درگذشته اند، در حّد فاصل ركن حجرالأسود تا مقام ابراهيم و چاه زمزم واقع شده است; از جمله آنها است : نوح، شعيب، هود، صالح و اسماعيل .
حضرت موسى(عليه السلام) سوار بر شترى سرخ موى به حج آمد و دو جامه پنبه اى برتن داشت يكى ازار و ديگرى رداء و طواف كعبه و سعى بين صفا و مروه را به جاى آورد.
ازرقى گفته است : هفتاد و پنج پيامبر ، همگى حج و طواف كرده اند و در مسجد خيف نماز گزارده اند. خداوند هر پيامبرى را كه پس از ابراهيم(عليه السلام) مبعوث كرد حج گزاردند . او به نقل از ابن عبّاس گفته است : درّه رحا را هفتاد پيامبر كه به حج آمده اند ، طى كرده اند، در حالى كه همگى جامه پشمى بر تن داشته ، بر شتران سرخ موى ماده سوار بوده اند و لگامهاى شترانشان ريسمانهاى كنفى بوده است و در مسجد خيف نماز گزارده اند.

 کلمات جستجو:

فروش فیش حج,اخبار حج,سازمان حج و زیارت,سفر حج,حجرالأسود

 

 

 

  نكات اخلاقى و تربيتى در قربانى :
در عملِ قربانى، تنها نام خدا را بر زبان مى رانند; به طورى كه در آيه 28 حج مى فرمايد: } لِيَشهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ وَ يَذْكُرُوا اْسمَ الله{.
در اين سخن نكته دقيقى هست و آن اينكه: توجه حاجى به هنگام قربانى، بايد تنها به خدا باشد، هر چند از گوشت قربانى خود و ديگران استفاده مى كنند، اين استفاده تحت الشعاع نام خدا و ياد او قرار گرفته است قربانى نشانه اى است از نهايت گذشت و يادآور قربان كردن اسماعيل است و تو بايد اسماعيلت را قربانى كنى. در واقع خداوند از ابراهيم قربان كردن فرزندش را نمى خواست، بلكه مى خواست دل از علائق مادّى و دنيوى و ماسوى الله بركَنَد، حال اسماعيلِ حاجى هر چه و هر كه باشد بايد قربانى شود . اسماعيل او چيست؟ مقام، آبرو، موقعيّت، شغل، پول، خانه، باغ، اتومبيل، معشوق، خانواده، علم، درجه، هنر، روحانيّت، لباس، نام، نشان، جان، جوانى، زيبايى و . . .و خلاصه آنچه تو را در راه ايمان ضعيف مى كند بايد قربان شود . فلسفه قربانى ، آمادگى فرد است براى هرگونه ايثار و از خود گذشتگى در راه اجراى اوامر الهى.
ياد و نام خدا در حين عمل قربانى ، نفى اعمال مشركين است كه قربانى را براى بتها انجام مى دادند و هنگام ذبح ، نام بتها را بر زبان مى راندند. ذكر خدا در اين ايّام تكبير است كه در بحث از ايّام تشريق بدان اشاره شد.
بشر از ابتدا باورهايى داشته، هر چند در مواردى آلوده به مسائل خرافى، اما بسيارى از آن موارد طبيعى و فطرى به نظر مى رسيده است و اديان الهى اين تمايلات فطرى را مسير صحيح قرار داده اند كه از جمله آنها است ذبح قربانى در مراسم حج. اين عمل صرف نظر از پيروى سنّت ابراهيم، سابقه ديرينه اى دارد كه ابتدا به صورت هديه و تحفه و قربانى حيوان و حتى انسان در مكانهاى خاصى انجام شده و همراه با اورادى بوده است».
زائران بيت الله بايد آلودگيها را از خود دور بريزند و خود را پاك كنند و به نذرهاى خود وفا كنند و طواف خانه را به جاى آورند: } ثُمَّ لْيَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْيُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ{ اين طواف را بعضى اعم دانسته اند; يعنى هم طواف زيارت، هم طواف نساء و هم حتى طواف عمره.
در آيه بعدى مى فرمايد:
} ذلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ حُرُماتِ اللهِ فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَ اُحِلَّتْ لَكُمُ الأَنْعامُ إِلاّ ما يُتْلى عَلَيْكُمْ فاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنْ الاَوْثانِ وَاجْتَنِبُوا قَولَ الزُّورِ{.
«مناسك حج چنين است و هر كس برنامه هاى الهى را بزرگ دارد، نزد پروردگارش براى او بهتر است، و چهار پايان براى شما حلال شده مگر آنچه دستور منعش بر شما خوانده مى شود. از پليديها; يعنى از بتها اجتناب كنيد و از سخن باطل و بى اساس بپرهيزيد.»
به عبارتى ديگر، در اين آيه آنچه را كه در آيات پيشين به تفصيل گفته است، جمع بندى مى كند و مى گويد: هر كس برنامه هاى الهى را بزرگ شمارد و احترام آنها را حفظ كند در پيشگاه خداوند مقرّبتر است. آنگاه هشدار مى دهد كه از سخن باطل بپرهيزيد. مراد از «سخن باطل» تلبيه مشركان است كه در مراسم حجّ جاهليّت مى گفتند: «لبَّيكَ لا شَرِيكَ لَكَ اِلاّ شَرِيكاً هُوَ لَكَ، تَمْلكه وَ ما مَلَك».

 

 کلمات جستجو:

فروش فیش حج,اخبار حج,اخبار ثبت نام مکه,سازمان حج و زیارت,اخبار از مکه,

   مستحبّات عمره
1 ـ پيش از احرام، در ميقات غسل احرام كند.
هنگام احـرام 1 ـ در صورت امكان، پس از نماز ظهر مُحرم شود واگر امكان ندارد، پس از نماز واجب ديگر، و اگر آن هم ممكن نيست، پس از شش يا دو ركعت نماز مستحبّى، و در ركعت اوّل پس از حمد، سوره توحيد، و در ركعت دوّم سوره جحد }قُل يا أيُّها الكافِروُن{ را بخواند، و شش ركعت افضل است.
2 ـ پس از نماز، حمد و ثناى الهى را بجا آورد و بر پيغمبر و آل او صلوات بفرستد.
3 ـ هنگام پوشيدن دو جامه احرام بگويد: «اَلْحَمْدُ للهِ الَّذِيرَزَقَنِيمَا اُوارِيبِهِ عَوْرَتي، وَ اُؤَدِّيفِيْهِ فَرْضِي، وَأَعْبُدُ فِيْهِ رَبِّي، وَانْتَهِيفِيْهِ إِلى ما أَمَرَنِي، اَلْحَمْدُللهِِ الَّذِيقَصَدْتُهُ فَبَلَّغَنِي، وَأرَدْتُهُ فَأَعانَنِي، وَقَبِلَنِيوَلَمْ يَقْطَعْ بِي، وَ وَجْهَهُ أَرَدْتُ فَسَلَّمَنِي، فَهُوَ حِصْنِيوَكَهْفِيوَ حِرْزِيوَ ظَهْرِيوَ مَلاذِيوَ رَجائيوَ مَنْجايَ وَ ذُخْرِيوَ عُدَّتِيفيشِدَّتِيوَ رَخائِي». مستحبّات تَلْـبيَه (لبّيك گفتن) 1 ـ پس از گفتن مقدار واجب تلبيه، مستحب است بگويد: «لَبَّيْكَ ذَا الْمَعارِج لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ داعياً إِلى دارِ السَّلامِ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ غَفّارَ الذُّنُوبِ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ أَهْلَ الْتَّلْبِيَةِ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ ذَا الجَلالِ وَ الاِْكْرامِ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ تُبْدِئُ وَ الْمَعادُ إِلَيْكَ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ 1 ـ اين نمازها، دور ركعتى خوانده مى?شود، با نيت نمازِ قبل ازاحرام. تَسْتَغنِيْ و يُفْتَقَرُ إِلَيْكَ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ مَرْهُوباً وَ مَرْغُوباً إِلَيْكَ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ إِلهَ الْحَقِّ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ ذَا النَّعْماءِ وَ الْفَضْلِ الْحَسَنِ الْجَمِيلِ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ كَشَّافَ الْكُرَبِ الْعِظامِ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ عَبْدُكَ وَابْنُ عَبْدَيْكَ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ يا كَرِيمُ لَبَّيْكَ». 2 ـ تلبيه?ها را در حال احرام تكرار كند به خصوص در اين موارد: وقت برخاستن از خواب. بعد از هرنماز واجب و مستحب. هنگام بالا رفتن از تلّ يا سرازير شدن از آن. وقت سوار شدن يا پياده شدن. آخــر شـب. هنگام سحـر. «قطع تلبيه» كسى كه براى عمره محرم شده است، وقتى كه خانه هاى مكّه پيدا شد بنابر احتياط واجب، تلبيه را قطع كرده و نبايد لبيك بگويد.
روح عبادات تعبد است، چون خداوند فرموده ما انجام مي دهيم. اما چون خدا حکم است حتما حکمتي در اين کار است. اما توجه دارد که خود تعبد و پرورش روحيه بندگي در انسان يکي از مهمترين حکمت هاي عبادات است. البته بايد به دو نکته توجه بيشتر شود: 1. اعمال ظاهري دارند و باطني، باطن اعمال همان اسرار آنهاست نبايد در ظاهر متوقف ماند بلکه بايد از ظاهر عبور کرد و با توجه به آن باطن و اسرار اعمال را انجام داد تا عبادتي مقبول و برخوردار از آثار و برکات معنوي داشت گرچه به بهانه معنويت و اسرار باطني نبايد از ظاهر غفلت ورزيد.
2. اگر تعبد در عبادات لحاظ نشود مسائل مهم تر از مورد سؤال قابل فهم نخواهد بود. اصلا طواف به دور يک خانه سيماني يا گلي براي چه؟ استلام يک سنگ سياه چه معني دارد؟ چرا نماز صبح 2 رکعت و چراهاي ديگر؟؟؟ با توجه به اين دو نکته توجه شما را به برخي از اسرار طواف و رمي جمرات جلب مي کنيم با اين تذکر که عدد هفت خاصيتي ندارد جز آن که نماد کثرت است مثل عدد هفتاد و هفتصد و طواف که روح توحيد است و حول محور خدا گشتن و فاني شدن و رمي جمرات که پناه از شيطان به خدا است بايد هميشگي و مستمر باشد لذا عدد هفت در آن لحاظ شده است. طواف يا رمي جمرات يا سعي اصلا جزئي از برنامه هدايت بخش انسان به سمت کمال است. حج بدون توجه به اسرار، عبادت بي روح است که بر حسب تعبد مجزي است ولي اثري عميق در زندگي انسان ندارد. طواف به عنوان يک رمز، آموزه اي است که به انسان مي گويد بايد در تمام زندگي خدا محور همان طور که جسم او به دنبال خانه گلي و سنگي مي چرخد، دل او همراه با فرشتگان در عالم ملکوت طواف مي کنند (مستفاد از رواياتي) همان طور که بدن خود را به تعب مي اندازد و سعي انجام مي دهد به خود تلقين مي کند و در آنجا تمرين را شروع مي کند که بايد براي رسيدن به هدف صحيح سعي و تلاش جدي نمايد تا خدا او را ياري کند.
فلسفه حج و ثمره هاي آن: راز معنوي بسياري عبادات بر انجام دهندگان آنها پوشيده نيست نماز ذکرهايي دارد که معناي آن روشن است و رکوع و سجودي که تعظيم را تفهيم مي کند و تشهدي که همراه با اعتراف به وحدانيت حق و رسالت رسول اکرم(ص) است روزه پرهيز از غذا خوردن است. تأثير آن در هم دلي و هم دردي و هماهنگي با مستمندان و يادآوري فشار گرسنگي و تشنگي بعد از مرگ، مشهود است. لکن پي بردن به راز مناسک حج، دشوار است و اسرار بسياري از آنها با عقل بشري قابل تبيين نيست از اين رو تعبد در حج بيش از ساير دستورهاي ديني است چنان که از رسول خدا(ص) نقل شده است که به هنگام لبيک گفتن به خدا عرض کرد: خدايا من با رقيت و عبوديت محض لبيک مي گويم و مناسک حج را انجام مي دهم. درباره فلسفه حج با بهره گيري از روايات مي توان گفت: سفر حج در حقيقت يک هجرت بزرگ است، يک سفر الهي است، يک ميدان گسترده خودسازي و جهاد اکبر است. مراسم حج در واقع، عبادتي را نشان مي دهد که به طور عميقي با خاطره مجاهدت هاي ابراهيم و فرزندش اسماعيل و همسرش هاجر آميخته است. ما اگر در مطالعه اسرار حج از اين نکته غفلت کنيم بسياري از مراسم آن به صورت معما در مي آيد. دقت در هر يک از مناسک حج، ما را به اين نکته رهنمون مي سازد که اين مناسک، افزون بر ظاهرشان باطني نيز دارند. براي مثال، هنگامي که به «صفا» و «مروه» مي آييم و مي بينيم گروه گروه مردم از اين کوه کوچک به آن کوه ديگر مي روند و از آن باز مي گردند شايد تعجب کنيم که اين ديگر چه کاري است و چه مفهومي مي تواند داشته باشد؟ اما هنگامي که به عقب بر مي گرديدم و داستان سعي و تلاش «هاجر» آن زن با ايمان را براي نجات فرزند شيرخوارش اسماعيل در آن بيابان خشک و سوزان به خاطر مي آوريم که چگونه بعد از اين سعي و تلاش خداوند او را به مقصودش رسانيد وچشمه زمزم از زير پاي نوزادش جوشيدن گرفت، به اين واقعيت پي مي بريم که در راه خدا بي سعي و تلاش کسي به جايي نمي رسد (تفسير نمونه، آيت الله مکارم، ج 19، ص 126). در روايتي از امام صادق(ع) که به اسرار باطني حج اشاره شده درباره سر صفا و مروه آمده است ... با وقوف خويش بر کوه صفا روح خود را براي ديدار خداوند در روزي که ديدارش خواهي کرد پالوده ساز و در کوه مروه با پيراستگي از گناهان، نسبت به خداوند صاحب مروت باش» . علامه جوادي آملي در توضيح اين روايت مي فرمايند: ((سعي بين صفا و مروه، هروله اي مخصوص، «من الله» و «الي الله» است . همچنين فرار از خدا به سوي خدا و هجرت از او به سوي اوست... سعي زائر آن گاه که رو به جانب صفا دارد اين است که خود را تصفيه کرده از صفاي الهي برخوردار شود و وقتي به سوي مروه مي رود، سعي مي کند تا مروت و مردانگي به دست آورد زيرا «مروه» رمز مروت و مردانگي و «صفا» نشان تصفيه و تهذيب روح است)) (صهباي حج، ايت الله جوادي آملي، ص 402، نشر اسراء). دور كعبه گرديدن و به آن سجده كردن آيا شرك است؟ دور كعبه گرديدن، دور خدا گشتن است.به عاشقش مى‏گويد: حالا كه از عشق من كلافه‏اى، مى‏خواهى مرا در آغوش بگيرى، من كه جسم ندارم بيا كعبه را بغل كن. اگر مى‏خواهى با من دست دهى و دست‏هايمان را در هم بفشاريم، بيا حجرالاسود را لمس كن. بيا دور كعبه بگرد؛ تا دور من گشته باشى‏ در فيلم «از كرخه تا راين» دوست سعيد جانباز كه در لحظات آخر عمرش بود مى‏گفت: سعيد هر كارى بگى مى‏كنم بنشينم - پاشم - دورخودم بچرخم... فقط تو راضى بشو از من! وقتى ديدم كارگران مسجدالحرام با چه عشقى، با سوزن و نخ پايين‏هاى پرده كعبه را مى‏دوزند؛ به ذهنم آمد آن چوپان رفيق موسى هم بى‏حساب نمى‏گفت. او مى‏فهميد خدا جسم ندارد؛ ولى چه كند عاشق مى‏خواهد با معشوق حرف بزند:
س فلسفه مهم حج تقويت روحيه بندگي و جمع شدن مسلمانان گرد يكديگر در يك كنگره عظيم بين المللي است تا شايد مشكلات جهان اسلام مورد توجه قرار گيرد.
تذكرات‏: 1. برخى مى‏گويند: آيا بهتر نيست به جاى آمدن به مكّه و مدينه، كارهاى خير و عام المنفعه انجام دهيم؟ پاسخ اين است كه: اولاً. هر كار نيكى در جاى خود، مفيد و لازم است. روح آدمى در اثر زنگارها و غبارهاى زندگى مادى، نياز به پالايش و تصفيه دارد و حج و عمره، تأثير فراوانى در اين زمينه دارد كه عبادات ديگر تا آن اندازه مؤثر نيستند. از پيامبرصلى الله عليه وآله پرسيدند يك بار حج برتر است يا آزاد كردن بنده؟ فرمود: حج افضل است. گفتند: دو تا؟ فرمود: حج تا رسيدند به سى بنده، باز فرمود: حج افضل است ( تهذيب، ج 5، ص 21، ح 60). ثانياً. اگر ما مردم را نسبت به حج و عمره بى علاقه كنيم، معلوم نيست هزينه آن را خرج كارهاى خوب ديگر كنند در نتيجه از همه خيرات محروم شده‏اند! بله اگر شخصى واقعاً به نيازهاى مؤمنين رسيدگى كند در برخى از شرايط از حج ثوابش بيشتر است. ثالثاً. مدينه شهر پيامبر ما و مكّه ام القراى جهان اسلام است. كسى كه به اين دو شهر سفر مى‏كند، عملاً به مطالعه تاريخ و جغرافياى دين خود مى‏پردازد.    
    

   
  کلمات جستجو:

فروش فیش حج,مستحبّات عمره,حجرالاسود,اخبار حج,سازمان حج و زیارت

 خدمات حمل ونقل ستاد مدینه منوره به عمره گزاران ایرانی
ازجمله خدماتی که به عمره گزاران کشورمان در بدو ورود به عربستان و ایام حضور در شهر مدینه منوره ارائه می گردد خدمات حمل ونقل است که در این راستا برنامه ریزی ها و هماهنگی های مبسوطی صورت می پذیرد.در این راستا مصاحبه ای با مسئول حمل ونقل ستاد مدینه منوره صورت گرفته است که در ادامه تقدیم خوانندگان محترم می گردد:
قربانی مسئول حمل ونقل ستاد مدینه منوره به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت گفت درحالت کلی  می توان خدمات این واحد را  به صورت زیر تقسیم بندی نمود:1-امور انتقال زائران از فرودگاه مدینه به هتل ها-2-امور زیارت دوره ومغادره(خروج زائران از مدینه منوره به مسجد شجره) ودرادامه اعزام به مکه مکرمه.3-خدمات انتقال ساک های زائران از هتل محل اقامت در مدینه منوره به هتل مکه مکرمه.همکاران واحد حمل ونقل در ستاد مرکزی و فرودگاه مدینه و مسجد شجره به صورت مداوم حضور دارند و هماهنگیهای لازم را برای ارائه خدمات مطلوب نقل به عمل می آورند.قبلا از سوی مسئولین ستاد با شرکتهای اتوبوسرانی عربستان جهت ارائه خدمات انتقال زائران قرارداهایی منعقد شده و طبق برنامه های اعلامی واحد حمل ونقل خدمات خود را ارائه می نمایند. همواره لیست پروازهای ورودی به شهر مدینه منوره و تعداد کاروانهای ورودی مشخص است و طی هماهنگی و اعلام به شرکت های طرف قرارداد اتوبوسها یک ساعت قبل ازنشستن پرواز در فرودگاه مدینه حاضر می شوند و با خروج زائران از فرودگاه آنان را سوارکرده و به هتل محل اقامت خود منتقل می نمایند.درزمینه انجام زیارت دوره کاروانهای ورودی به مدینه منوره، تعداد 100 اتوبوس پیش بینی شده است که معمولا کاروانها را در روز سوم اقامت در این شهر برای انجام زیارت دوره به اماکن از قبل پیش بینی شده منتقل می نمایند. زیارت دوره برای نوبت صبح و بعد از ظهر پیش بینی شده که از سوی واحد حمل ونقل روز و ساعت اعزام هرکاروان اعلام می گردد.درزمینه مغادره نیز طبق برنامه ریزی های قبلی زائران هر کاروان باید درساعت 15 روز پایانی اقامت در مدینه منوره آماده باشند و در خروجی محل اقامت خود سوار اتوبوسها شده و ابتدا به مسجد شجره منتقل و پس از محرم شدن در این مسجد با همان اتوبوسها به مکه مکرمه منتقل می شوند.معمولا اتوبوسها پس از اذان مغرب و برگزاری نماز، زائران را از مسجد شجره به مکرمه منتقل می نمایند.در زمینه امور انتقال بار نیز به زائران اطلاع داده می شود تا ساک های خود را بعد از مغرب روز قبل از خروج از مدینه منوره در بیرون اتاق خود قراردهند.طبق برنامه ریزیهاساکها جمع آوری شده و با کامیونهای پیش بینی شده به محل اقامت زائران درمکه مکرمه منتقل می شود.


  کلمات جستجو:

فروش فیش حج,سازمان حج و زیارت,مدینه منوره,اخبار حج,لوازم سفر به مکه

 صدور رواديد عمره گزاران ايراني سرعت مي گيرد

معاون عربي آفريقاي وزير امور خارجه گفت: در پي هماهنگي بعمل آمده با كاردار سفارت عربستان سعودي در تهران، روند اعطاي رواديد عمره گزاران از فردا با سرعت بيشتري انجام خواهد شد. حسين اميرعبداللهيان افزود: خوشبين هستيم كه مشكلات فني پيش آمده در صدور رواديد با قول داده شده توسط مقام ارشد سفارت عربستان سعودي در تهران و مساعدت بيشتر سركنسولگري اين كشور در مشهد مقدس به سرعت بر طرف و سفر عمره گزاران به سرزمين وحي در ايام نوروز همانند هر سال به خوبي انجام شود. وي ادامه داد: مديران ارشد و كاركنان سازمان حج و زيارت نيز اقدامات و هماهنگي لازم را در اين راستا بعمل آورده اند. از اواخر بهمن ماه كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد مقدس صدور رواديد عمره گزاران ايراني را به ميزان ۵۰ درصد كاهش دادند كه اين روند باعث اختلال در اعزام زايران ايراني شد. مهندس اوحدي رييس سازمان حج و زيارت هم با اعلام اين مطلب گفته بود كه در صورت ادامه اين روند پروازهاي عمره لغو خواهد شد.

 

کلمات جستجو:

فروش فیش حج,اخبار حج,سازمان حج و زیارت,سفر حج,حج عمره 

 برخی از مشكلات زايران در دوران اقامت در عربستان
زاير از آغاز ورود به سالن فرودگاه عربستان، براى كارگزاران عمليات عمره به انحاى مختلف مسائلى ايجاد مى كند بطور مثال:
1 ـ زاير بدون ويزا و يا با ويزاى پايان يافته وارد فرودگاه مى شود و پليس او را نگه مى دارد.
2 ـ زاير را به خاطر تشابه اسمى، در فرودگاه متوقّف مى كنند.
3 ـ تعدادى زاير بخاطر داشتن مواد مخدر، در فرودگاه توقيف مى شوند.
4 ـ زايرانى در فرودگاه بيمار مى شوند كه بايد آنان را به درمانگاه و يا بيمارستان منتقل نمود.
5 ـ وسايل و اثاث زاير به فرودگاه نمى رسد
 6 ـ شخصيت هايى وارد مى شوند كه بايد از آنها استقبال نمود.
7 ـ در بين راه، گاهى دچار حادثه مى شوند كه بايد حضور داشت.
8 ـ زاير پس از رسيدن به مقصد در شهرهاى مكه مكرمه و مدينه منوره، معمولا با اين مشكلات كم و بيش مواجه مى شود; تصادف مى كند. بيمار مى شود. به خاطر نداشتن گذرنامه، پليس او را توقيف مى كند. به خاطر داشتن دلار تقلبى دستگير مى شود. در بين راه گذرنامه خود را گم مى كند و تقاضاى صدور برگ عبور دارد. پول خود را گم مى كند. وسائلش در بين راه گم مى شود. در هتل به پول و طلاى او دستبرد مى زنند. از خدمه هتل شاكى است و...
9 ـ برخى از تصادفيها و يا بيماران مسن، منجر به فوت مى شوند و خانواده هاى آنها مصرند كه جنازه آنها به ايران فرستاده شود و اين خود مصيبتى است بزرگ كه هفت خان رستم را بايد طى نمود!
10 ـ زاير از مديرش، از تغذيه اش، از مسكنش و... شكايت دارد و ملجأ و پناهگاهى را مى طلبد تا با بيان مسائل، عقده دل باز كند و راحت شود و صدها مشكل ناخوانده و پيش بينى نشده ديگر، كه هيچگونه شباهتى باهم ندارند و هر مسأله اى، براى خود رنگ خاصى دارد و بايد نيروهاى مجرب، با درايت به نحو مطلوب به حل و فصل آنها بپردازد.
 نكته اى مهم
آنچه كه بيان شد، در مورد زاير بود، مشكلات ديگرى در برابر  مسؤولان برگزار كننده عمره وجود دارد كه اگر نگوييم مهمتر از مسائل ياد شده است، دست كمى از آنها ندارد.
و آن مسائل عبارتند از:
1 ـ اعزام سريع برخى از مديران، معاونان، آشپزها و كارمندان به دلايل مختلف از قبيل (عدم صلاحيت اخلاقى، بيمارى، ضرورتهاى خانوادگى، عدم توانايى كار و امثال آن).
2 ـ اختلافات ناشى از برخورد مديران ايرانى با مسؤولان هتل هاى عربستان.
3 ـ عدم تعهد صاحبان هتل به التزامات خود و شكايت مديران و زايران از آنها، و يا شكايت زايران از عدم امكانات كافى هتل ها و نواقص موجود.
4 ـ در صورت لزوم، تعطيل يك هتل و اجاره كردن هتل ديگر و انتقال زايران به محل جديد مناسب.
5 ـ عدم تعهد صاحبان شركت حمل و نقل به وظايف محوّله و شكايت زايران از سرعت، سبقت، عدم توقف در ايستگاه مورد نظر، رعايت نكردن شؤون و حيثيت زايران، عدم حضور اتوبوسها در موقع مقرر (چه براى بردن زاير به مزارات و يا بردن به فرودگاه) و امثال آن.
6 ـ فاسد بودن برخى از مواد غذايى به هنگام تحويل در طول مدت و يا تغيير كيفيت آنها.
7 ـ بررسى محاسبات و فاكتورهاى رسيده و تطبيق قيمت هاى
 مندرج در فاكتور با قراردادها و ديگر مسائل مشابه.

 

 کلمات جستجو:

فروش فیش حج,اخبار از مکه,سفر حج,لوازم سفر به مکه,فیش حج,اخبار حج,سازمان حج و زیارت

مراسم و جشنهاى رسمى در زمان حج
 يكم ذى حجه، بعد از طلوع آفتاب، مراسم شستشوى كعبه مقدسه انجام مى گيرد. دعوت كننده امير ماجد بن عبدالعزيز امير مكه مكرمه مى باشد و امير مكه مكرمه به نيابت از ملك فهد، كعبه مقدسه را با گلاب مى شويد. در اين مراسم وزارت حج براى كشورهاى اسلامى كارت دعوت مى فرستد; براى هر كشورى دو كارت، اگر يك كشور اسلامى، خواهان كارت بيشترى باشد فقط بايد از شخص امير ماجد، امير مكه معظمه، بخواهد و او به دفترش دستور مى دهد و آنگاه چند كارت دعوت در اختيار مى گذارند.
وزارت حج قادر بر اعطاى كارت بيشتر از حد معمول نيست، به ايران دو كارت مى دهد اميرالحاج و رئيس سازمان حج و زيارت. دعوت ملك به صرف شام عصر روز پنجم ذى حجه ملك رؤساى كشورهاى اسلامى و رؤساى بعثه هاى حج را به صرف شام در قصرالسلام (ديوان ملكى) در جده دعوت مى كند. معمولا يك كارت از طريق روابط عمومى وزارت حج (العلاقات العامه) در اختيار رئيس بعثه قرار مى گيرد.رئيس بعثه در ميهمانى شركت مى كند.
چون دعوت كننده اين مهمانى شخص ملك است، لذا از ابتدا تا پايان مراسم شاه در جلسه حضور دارد، ابتدا با يكايك نمايندگان كشورهاى اسلامى و روساى بعثه ها تعارف و احوالپرسى مى كند، معمولا از نمايندگان كشورها احوال رئيس آن كشور را مى پرسد و به گرمى پذيرايى مى نمايد.فلسفه وجودى اين جلسه، تحبيب قلوب و ايجاد محبت در نمايندگان كشورهاى اسلامى مى باشد.
مراسم و جشنها در خلال مراسم حج
1 ـ شام روز يازدهم ذى حجه هر سال، وزير حج در منا از تمامى روساى بعثه هاى اسلامى دعوت مى كند تحت عنوان: «الندوه الإسلامية السنوية الكبرى»
زمان: بعد از نماز مغرب روز يازدهم ذى الحجه.
 مكان: منا قصر ديوان ملكى.
جهت صرف شام.
2 ـ وزير حج ساعت 9 بعداز ظهر روز چهاردهم ذى حجه، روساى بعثه هاى حج را در سالن ليلتى (قاعة ليلتى) دعوت مى كند: تحت عنوان: «الحفل السنوى»
محل برگزارى جشن: جده طريق الملك (قاعة ليلتى)
در اين جشن روساى بعثه ها از تسهيلاتى كه حكومت عربستان سعودى براى حجاج كشورهاى مختلف فراهم نموده و نيز از شخص وزير حج تشكر مى كنند در حقيقت فلسفه وجودى اين جلسه، مدح و ثناى مسؤولان حج عربستان مى باشد و در پايان وزير حج هم از همه شركت كنندگان تشكر مى نمايد.آب زمزم واقعى و مقدارى نشريه هاى تبليغاتى در اختيار شركت كنندگان گذاشته مى شود.

 

 کلمات جستجو:

فروش فیش حج,مکه مکرمه,حج,اخبار حج,سازمان حج و زیارت,خرید و فروش فیش حج


دفتر خرید و فروش فیش حج اویسی
با تهیه فیش حج به سرزمین وحی سفر کنید
بهترین خریدار فیش تمتع و عمره با مناسب ترین قیمت
شماره تماس: 
خانم محمدی 09197274060 
شماره تلفن ثابت پاسخگویی تا ساعت 10 شب (10 خط ویژه) : 77325458 

خرید و فروش فیش حج تمتع وعمره در سراسر ایران
با اخذ مجوز از سازمان و زیرنظر دفاتر رسمی کشور
شماره تماس: اوسطی 09129412600 

*** بهترین خریدار نقدی فیش حج و فروشنده منصف تمتع ***
شماره تماس:
خانم ترابی  09193979927 
*** به خود می بالیم که مفتخر خدمت دهی به شما باشیم ***

فیش حج عمره و تمتع شما را با مناسبترین قیمت نقد و فوری در سراسرکشور
با مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت خریداریم
خانم شمس 09191274155

خریدوفروش فیش عمره و تمتع فوری
شماره تماس مدیریت:
حاج ایمان 09122648807

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع فقط در استان تهران و البرز
خانم کریم پور 09193718323 

خریدفروش مشاوره عمره و واجب(تمتع) توسط با سابقه ترین
حاج علیاری 09124227090

فروش و خرید برگه حج عمره و تمتع کل ایران
حاج صالح 09126890334 

 نقل و انتقال فیش حج عمره و تمتع با بهترین قیمت
شماره تماس مدیریت دفتر: حاج امین 09199157001

خریدوفروش فیش مکه هر نوعی در کل ایران
شماره تماس سرپرست دفتر حج:  09125508898

 فروشنده و خریدار فیش حج سرتاسر ایران
حاج حمید توکلی  09125946073

خریدار در محل شما و فروشنده منصف عمره و تمتع 
حاج میثم 09382174868

خرید و فروش فیش حج تمتع(واجب) در سراسر ایران
با اخذ مجوز از سازمان حج و زیارن و تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی
محمدزاده (دروکی) 09193906943

--- خرید فوری نقدی فیش حج به بالاترین قیمت بازار با پرداخت آنی --
--- فروش فوری فیش بدون واسطه و مستقیم --
-- با مجوز اصلی سازمان و امکان ارائه مجوز به خواست شما --
تور کربلا و سوریه و...
خانم یوسفی 09302121059

 خريدار فيش مکه با بالاترين قيمت حتی در محل شما 
فروشنده فیش با منصف ترین قیمت
و ثبت نام تور عتبات: شامل کربلا و سوریه و ...
خانم کریمی  09196784089

خریدار فیش حج عمره و تمتع به صورت نقدی و فوری
سرتاسرکشور بیشتر استان مازندران
حاج ضیائی 09113119819

مرکز خرید و فروش فیش حج تهران
آژانس هواپیمایی بسطام

خریدفروش فیش عمره و تمتع
بیشتر استان همدان و در تمام ایران
خانم احمدی 09108658690  

خرید و فروش عمره و تمتع در دفتر معتبر دارنده مجوز بند پ سازمان حج و زیارت
09121777029 بسطامی 

 دفتر نوای حج ارائه دهنده ی کلیه خدمات
خرید وفروش فیش حج فقط در استان خوزستان
نقل وانتقال با مجوز سازمان حج و زیارت
مدیریت : خانم اصل صباح 09168815087

فروش ویژه دو فقره فیش واجب شهر کرج
ثبت نام سال 85 هر کدام 145 با سود فوری

 

ثبت آگهی فیش حج با پیامک SMS

فروشنده و خریدار محترم فیش حج، شما می توانید برای درج آگهی در سایت فیش حج، علاوه بر فرم ثبت سفارش با استفاده از سامانه پیامکی متن کامل آگهی خود (اعلام خرید و یا فروش به همراه تعداد فیش، نام و نام خانوادگی ، تلفن همراه و یا ثابت و متن آگهی و شهر) را به شماره 09191168763 پیامک بفرستید، توجه داشته باشید آگهی بدون موارد بالا در سایت ثبت نمی شود.

درج آگهی در سایت فیش حج رایگان است.

حذف آگهی از سایت فیش حج

برای حذف آگهی از سایت فیش حج، با همان شماره ای که آگهی را ثبت کرده اید، عدد 2 با نام و نام خانوادگی درج شده در سایت را به شماره 09191168763 پیامک کنید و یا با شماره 09123952536 تماس بگیرید.