جستجو در خریداران و فروشندگان سایت فیش حج عمره و تمتع واجب

اخبار حج و فیش حج

نيابت در حج
قبل از بيان شرايط نايب و منوبٌ عنه، بعضي از موارد جواز نيابت و وصيت به حج و احكام آنها را متذكّر مي‌شويم.
   مسأله 71 ـ  كسي كه حج بر او مستقر شده، اگر بر اثر پيري يا بيماري قدرت رفتن به حج را ندارد، يا براي او حرج و مشقّت دارد و اميدي به بهبودي و قدرت پيدا كردن بر انجام حج بدون مشقّت را ـ هرچند در سال‌هاي آينده ـ نداشته باشد، واجب است نايب بگيرد. ولي كسي كه حج بر او مستقر نشده، واجب نيست نايب بگيرد.
   مسأله 72 ـ  بعد از به‌جا آوردن اعمال توسط نايب، حج از منوبٌ‌عنه معذور ساقط مي‌شود، و لازم نيست خود او حجّ به‌جا آورد، اگر چه بعداً عذرش برطرف شود. ولي اگر عذر او در حين انجام حج توسط نايب، برطرف شود، واجب است حجّ را اعاده كند و در اين صورت حج نايب براي او كفايت نمي‌‌‌‌‌كند.
   مسأله 73 ـ  اگر كسي كه حج بر او مستقر شده در طول راه بميرد، در صورتي كه بعد از احرام بستن و داخل شدن در حرم فوت كند، از حَجةالاسلام كفايت مي‌كند. ولي اگر قبل از احرام بستن بميرد، مُجزي نيست. همچنين عمل كسي كه بعد از محرم شدن و قبل از ورود به محدوده‌ي حرم فوت كند، بنا بر احتياط واجب از حَجةالاسلام كفايت نمي‌كند.
   مسأله 74 ـ  كسي كه حجّ بر او مستقر شده، اگر پيش از انجام حج فوت كند، و ارثي كه براي هزينه سفر حج كافي باشد از خود باقي گذاشته باشد، ورثه او بايد از اصل مال از طرف او نايب بگيرند، مگر آنكه وصيت كرده باشد كه مخارج حجّ از ثلث پرداخت شود، كه در اين صورت عمل به آن، بر وصاياي مستحب اولويت دارد و اگر ثلث مالش براي انجام آن كافي نباشد، كمبود آن از اصل مال برداشته مي‌شود.
   مسأله 75 ـ  در مواردي كه گرفتن نايب مجاز است، بايد فوراً به انجام آن اقدام شود، و تفاوتي ندارد كه نيابت از طرف انسانِ زنده باشد يا ميّت.
   مسأله 76 ـ  واجب نيست انسان زنده از وطن خود نايب بگيرد و اگر از ميقات نايب بگيرد، كافي است. همچنين كسي كه از دنيا رفته و حجّ بر او واجب بوده، گرفتن نايب از ميقات براي او كفايت مي‌كند. ولي اگر نايب گرفتن فقط از وطن ميّت و يا شهر ديگري امكان‌پذير است، واجب است ورثه از همان جا كه ممكن است، براي او نايب بگيرند، و مخارج آن از اصل دارايي ميّت خارج مي‌شود. و در صورتي كه وصيّت به حجِّ بلدي كرده باشد بايد به وصيت او عمل كنند و هزينه مازاد بر اجرت حج ميقاتي از ثلث محاسبه مي‌شود.
   مسأله 77 ـ  اگر كسي وصيت كند كه براي او حجّ مستحب به‌جا آورند، هزينه آن از ثلث برداشته مي‌شود.
   مسأله 78 ـ  هرگاه ورثه يا وصي بدانند كه حجّ بر ميّت مستقر شده و در اداي آن شك داشته باشند، واجب است از طرف او حج به‌جا آورند. ولي اگر علم به وجوب و استقرار حجّ نداشته باشند و ميّت هم وصيّت نكرده باشد، چيزي بر آنان واجب نيست.

 

کلمات مورد جستجو: فیش حج, نیابت در فیش حج,نیابت در فیش حج عمره, نیابت در فیش حج تمتع, خرید فروش فیش حج,  خرید فروش فیش حج عمره,  خرید فروش فیش حج تمتع

استطاعت در خرید فیش حج عمره یا تمتع
مسأله 34 ـ  شرط سوم: استطاعت است؛ كه مشتمل بر چند امر مى‌باشد:
الف ـ استطاعت مالي
ب ـ استطاعت بدني و جسمي
ج ـ استطاعت طريقي (ايمن بودن راه‌ها)
د ـ استطاعت زماني
تفصيل هر يك از موارد فوق بدين شرح است:
الف: استطاعت مالي
مسأله 35 ـ  استطاعت مالي مركّب از چند امر است:
1. زاد و توشه‌ي سفر و مَركب.
2. هزينه‌ي زندگي خانواده در زمان سفر.
3. ضروريات زندگي و آنچه در زندگي بدان نياز دارد.
4. بهره‌مندي از زندگي متعارف پس از بازگشت.
اينك به بيان توضيحاتى درخصوص موارد فوق مي‌پردازيم:
1. توشه‌ي راه و مَركب
مسأله 36 ـ  مراد از توشه‌ي راه، همه‌ي چيزهايي است كه در سفر بدان نياز دارد، مانند خوراك، نوشيدني و ديگر لوازم و مايحتاج سفر؛ و منظور از مَركب، وسيله‌ي نقليه‌اي است كه با آن راه مى‌پيمايند.
مسأله 37 ـ  بر كسي كه توشه و مركب ندارد و مالي هم ندارد كه بتواند براي تهيه‌ي آنها هزينه كند، حج واجب نيست، هرچند بتواند با كسب و كار و تجارت آن را تهيه كند.
مسأله 38 ـ  وجوب حج مشروط بر آن است كه هزينه‌ي بازگشت به وطن خود يا محل ديگري كه مي‌خواهد به آنجا برود را در اختيار داشته باشد.
مسأله 39 ـ  اگر مالي ندارد که با آن به حج رود، اما کسي از او مالي به قرض گرفته که در صورت برگرداندن آن، هزينه‌ي رفت و برگشت حج با آن تأمين يا تکميل مي‌شود، چنانچه زمان پس گرفتن قرض فرا رسيده يا گذشته باشد و قرض گيرنده نيز توان پس دادن آن را داشته باشد و مطالبه‌ي آن براي قرض دهنده موجب حرج نشود، واجب است آن را مطالبه کند.
مسأله 40 ـ  زني كه مهريه‌اش براي مخارج حج كافي است و آن را از شوهرش طلبكار است، در صورتي كه شوهر او توانايي پرداخت آن را نداشته باشد، نمي‌تواند آن را از او مطالبه كند و مستطيع نيست. ولي اگر شوهر او تمكّن دارد و مطالبه مهر نيز براي زن مفسده‌اي ندارد، واجب است مهريه را مطالبه كرده و به حج برود. و اگر مطالبه آن براي او مفسده داشته باشد مثل اينكه منجر به نزاع و طلاق شود، مطالبه مهريه واجب نبوده و مستطيع نيست.
مسأله 41 ـ  کسي که هزينه‌ي رفتن به حج را در اختيار ندارد، اما مي‌تواند قرض بگيرد و سپس به سادگي قرض خود را ادا کند، واجب نيست که خود را با قرض گرفتن مستطيع کند، اما اگر بگيرد، حج بر او واجب مي‌شود.
مسأله 42 ـ  كسي كه بدهي دارد و مالي غير از مخارج حج كه با آن بتواند بدهي خود را بپردازد ندارد، اگر بدهي او مدت‌دار باشد و اطمينان داشته باشد كه در وقت اداي بدهي، توانايي پرداخت آن را دارد؛ و همچنين در صورتي كه وقت اداي بدهي فرا رسيده، ولي طلبكار به تأخير در پرداخت راضي است و بدهكار مطمئن است كه در وقت مطالبه مي‌تواند بدهي را بپردازد، واجب است به حج برود. در غير اين دو صورت حج بر او واجب نيست.
مسأله 43 ـ  كسي كه نياز به ازدواج دارد و ترك ازدواج موجب مشقّت يا حرج او شود و بتواند ازدواج كند، زماني مستطيع مي‌شود كه علاوه بر مخارج حج هزينه‌هاي ازدواج را نيز داشته باشد.
مسأله 44 ـ  اگر اجرت ماشين يا هواپيما و يا ساير وسايل نقليه در سال استطاعت بيشتر از حدّ متعارف باشد، در صورتي كه توانايي پرداخت مازاد را بدون حرج و مشقّت داشته باشد، واجب است آن را بپردازد تا به حج برود. و صِرف گراني و افزايش قيمت‌ها ضرري به استطاعت نمي زند. ولي اگر توانايي پرداخت مازاد را ندارد يا پرداخت آن اجحاف بر او باشد، واجب نيست آن را بپردازد و مستطيع نيست، و حكم خريد يا اجاره چيزهاي ديگري كه در سفر حج به آنها نياز دارد نيز چنين است. همچنين در صورتي كه بخواهد مال خود را به كمتر از قيمت معمولي بفروشد و پول آن را صرف حج كند، همين حكم را دارد.
مسأله 45 ـ  ملاك استطاعت براي حجّ، توانايي انجام آن به نحو متعارف بين مردم است و اگر كسي اعتقاد دارد كه به اين نحو استطاعت ندارد لكن احتمال مي‌دهد كه اگر تحقيق و تلاش كند بتواند راهي بيابد كه با وضع مالي فعلي‌اش مستطيع بر انجام حج شود، واجب نيست تحقيق نمايد. ولي اگر شك در استطاعت داشته باشد و بخواهد بداند كه آيا مستطيع شده يا خير، ظاهراً واجب است وضعيت مالي خود را بررسي كند.
2ـ مخارج خانواده در طول مدت سفر
مسأله 46 ـ  در تحقق استطاعت مالي، شرط است كه مخارج خانواده‌اش را تا بازگشت از حج داشته باشد.
مسأله 47 ـ  مراد از عائله كه داشتن مخارج آنان در تحقق استطاعت مالي شرط است، كساني هستند كه عرفاً عنوان عائله بر آنها صدق مي‌كند، هرچند از نظر شرعي نفقه دادن به آنان بر او واجب نباشد.
3ـ ضروريات زندگي و معيشت
مسأله 48 ـ  از جمله شرايط وجوب حج آن است كه ضروريات زندگي و آنچه را كه عرفاً شايسته موقعيت اوست و به آن نياز دارد، داشته باشد. اما لازم نيست عين آنها موجود باشد، بلكه كافي است پول يا چيزي كه بتواند آن را صرف تأمين نيازهاي زندگي‌اش كند، در اختيار داشته باشد.
مسأله 49 ـ  شئون عرفي اشخاص با هم متفاوت است. كسي كه داشتن مسكن شخصي از ضروريات زندگي او مي‌باشد و يا عرفاً مناسب با شأن او است، و يا سكونت در منزل استيجاري يا عاريه‌اي و يا وقفي براي او حرج و مشقت دارد و يا موجب وهن او مي‌شود، براي تحقق استطاعت او داشتن خانه ملكي شرط است.
مسأله 50 ـ  اگر مالي داشته باشد که براي رفتن به حج کفايت کند، اما براي يک نياز ضروري مانند تهيّه‌ي مسکن يا علاج بيماري و يا تأمين مايحتاج زندگي به آن نياز داشته باشد، مستطيع نيست و حج بر او واجب نمي شود.
مسأله 51 ـ  داشتن عين توشه و مرکب براي مستطيع شدن مکلف شرط نيست، بلکه اگر پول يا مالي داشته باشد که بتواند آن را براي زاد و توشه‌ي سفر هزينه کند، کافي است و مستطيع محسوب مي‌شود.
مسأله 52 ـ  كسي كه ضروريات زندگي از قبيل مسكن، لوازم خانه، وسيله نقليه و ابزار كار و مانند آن را بيشتر از شأن خود دارد، اگر مي‌تواند با فروش آنها و خريد مايحتاج زندگي‌اش، مقدار زايد را صرف مخارج حج كند و اين كار موجب حرج و وهن و منقصت او نمي شود، و مقدار مازاد به اندازه مخارج حجّ و يا مكمّل آن است، بايد اين كار را انجام دهد و مستطيع است.
مسأله 53 ـ  اگر مكلّف زمين يا جنس ديگري را بفروشد تا با پول آن خانه بخرد، در صورتي كه منزل شخصي جزء نيازهاي ضروري او باشد و يا مالكيت آن با موقعيت عرفي او مناسب است، با گرفتن پول زمين مستطيع نمي شود هرچند به مقدار مخارج حج و يا مكمّل آن باشد.
مسأله 54 ـ  كسي كه بعضي از اموالش ـ مانند کتاب‌هايش ـ از مورد نياز او خارج شده، و پول حاصل از فروش آنها براي استطاعت او
كافي باشد و يا آن را تكميل كند، با وجود شرايط ديگر حج بر او واجب مي‌شود.
4ـ رجوع به كفايت
مسأله 55 ـ  يكي از شرايط تحقق استطاعت مالي، رجوع به كفايت است (البته اين شرط در حج بذلي وجود ندارد كه توضيح آن ذکر خواهد شد)7. يعني بعد از برگشت از حجّ، تجارت يا زراعت يا صنعت يا شغل و يا منفعت ملك مثل باغ و مغازه و غير اينها از منابع درآمد، داشته باشد، به طوري كه براي زندگي مناسب با شأن عرفي خود و خانواده‌اش كافي باشد. و طلاب علوم ديني اگر بعد از مراجعت از حج زندگي آنان با شهريه حوزه‌هاي علوم ديني اداره يا تكميل مي‌شود، كافي است.
مسأله 56 ـ  رجوع به كفايت در استطاعت زن نيز شرط است، بنابراين اگر زن شوهر داشته باشد و در حال حيات شوهرش مستطيع شود، بعد از بازگشت از حج، نفقه‌اي كه شوهرش به او مي‌پردازد رجوع به كفايت است. ولي زني كه شوهر ندارد، در تحقق استطاعت او شرط است كه علاوه بر داشتن مخارج حج، بعد از بازگشت داراي يك منبع درآمد مالي باشد كه براي اداره زندگي مناسب با شأن عرفي او كافي باشد. در غير اين صورت براي حج مستطيع نيست.
مسأله 57 ـ  اگر شخصي زاد و هزينه‌ي سفر نداشته باشد، ولي ديگري مخارج حج او را بدهد، مثل اينكه به او بگويد: حج به‌جا آور و نفقه‌ي تو بر عهده‌ي من، در اين صورت حج بر او واجب مي‌شود و لازم است آن را قبول كند. اين حج را «حج بذلي» گويند. در حج بذلي رجوع به كفايت شرط نيست و لازم نيست عين مال را داده باشد، بلكه پرداخت قيمت آن كافي است.
اما اگر مال را براي به‌جا آوردن حج به او ندهد و صرفاً مالي را كه كافي براي هزينه‌ي حج است به او ببخشد، اگر آن هديه را بپذيرد، حج بر او واجب مي‌شود، اما قبول آن بر او واجب نيست و مي‌تواند نپذيرد و خود را مستطيع نکند.
مسأله 58 ـ  حج بذلي از حَجةالاسلام كفايت مي‌كند، و در صورتي كه بعداً خودش مستطيع شد لازم نيست حج به‌جا آورد.
مسأله 59 ـ  كسي كه از طرف مؤسسه يا شخصي دعوت به حج شده باشد، در صورتي كه در ازاي دعوت به حج، متعهد به انجام كاري شود، عنوان حج بذلي بر او صدق نمي‌كند.
مسائل متفرقه استطاعت مالي
مسأله 60 ـ  كسي كه مستطيع شده، نمي‌تواند بعد از رسيدن زماني كه بايد مال را براي رفتن به حج، صرف كند، خود را از استطاعت خارج سازد. بلكه احتياط واجب آن است كه قبل از آن زمان نيز خود را از استطاعت خارج نكند.
مسأله 61 ـ  در تحقق استطاعت مالي شرط نيست كه استطاعت در کشور و شهر خودش حاصل شود، بلكه حصول آن هرچند در ميقات باشد كافي است. بنابراين اگر هنگامي كه به ميقات رسيد مستطيع شود، حج بر او واجب مي‌شود و از حَجةالاسلام كفايت مي‌كند.
مسأله 62 ـ  براي كسي كه هنگام رسيدن به ميقات قادر به انجام حج شده نيز استطاعت مالي شرط است. بنابراين كساني كه با رسيدن به ميقات، متمكن از حج مي‌شوند مانند خدمه كاروان‌ها و غير آنان، اگر ساير شرايط استطاعت از قبيل مخارج عائله و ضروريات زندگي و چيزهايي كه در معيشتِ مناسب شأن خود به آنها نياز دارند و رجوع به كفايت را داشته باشند، حج بر آنان واجب است و از حَجةالاسلام كفايت مي‌كند. در غير اين صورت حج آنان مستحبي خواهد بود و در صورتي كه بعداً مستطيع شوند، واجب است حَجةالاسلام را به‌جا آوردند.
مسأله 63 ـ  كسي كه براي خدمت در راه حج، در برابر اجرتي كه با آن مستطيع مي‌شود اجير شود، بعد از پذيرش اجاره، حج بر او واجب مي‌شود، به شرط آنكه انجام مناسك حج مزاحم با خدماتي كه براي آن اجير شده نباشد، وگرنه با چنين اجرتي مستطيع نمي‌شود، همچنين قبول کار در ازاي اجرت، بر او واجب نيست.
مسأله 64 ـ  كسي كه استطاعت مالي ندارد، اگر براي نيابت از ديگري اجير شود و سپس بعد از عقد اجاره به واسطه‌ي مالي غير از مال الاجاره مستطيع شود، بايد در آن سال حجّ را براي خود انجام دهد و اگر عقد اجاره او براي همين سال بوده، اجاره باطل است، و در غير اين صورت، بايد حج استيجاري را در سال بعد به‌جا آورد.
مسأله 65 ـ  اگر شخص مستطيع بر اثر غفلت و يا عمداً قصد حج استحبابي كند، هرچند هدف او تمرين براي انجام هر چه بهتر مناسك در سال بعد باشد يا با اعتقاد به اينكه مستطيع نيست، قصد حج استحبابي كند و بعد معلوم شود كه مستطيع بوده، كفايت آن از حَجةالاسلام محل اشكال است و بنابر احتياط، واجب است در سال بعد حجّ را به‌جا آورد، مگر آن كه به توهّم اينكه وظيفه فعلي او امتثال امر استحبابي است، قصد امتثال امر فعلي شارع مقدس را داشته باشد كه در اين صورت كفايت از حَجةالاسلام مي‌كند.
ب ـ استطاعت بدني
مسأله 66 ـ  مراد از استطاعت بدني، توانايي جسمي لازم براي انجام اعمال حج است. بنابراين حج بر بيمار و سالمندي كه قدرت رفتن به حج را ندارد، يا رفتن به حج براي او حرج و مشقّت دارد، واجب نيست.
مسأله 67 ـ  بقاي استطاعت بدني در وجوب حج شرط است، بنابراين اگر كسي به قصد حج، سفر كند ولي بيماري، او را قبل از احرام از ادامه راه باز دارد، كشف مي‌شود كه استطاعت بدني درباره او تحقق پيدا نكرده است و بر امثال او واجب نيست براي انجام حج نايب بگيرند. ولي اگر حجّ از قبل بر او مستقر شده و امسال، براي انجام حج حركت كند و در بين راه بر اثر بيماري از ادامه مسير باز بماند، در صورتي كه از بهبودي و توانايي انجام حج بدون حرج و مشقّت هرچند در سال‌هاي آينده نااميد باشد، بايد نايب بگيرد. ولي اگر اميد به بهبودي و انجام حج هرچند در سال‌هاي آينده داشته باشد، وجوب مباشرت شخص خودش در انجام حج از او ساقط نمي‌شود. اما اگر پس از احرام‌ بيمار شود، احکام‌ خاص‌خود را دارد.
ج ـ استطاعت طريقي
مسأله 68 ـ  استطاعت طريقی، يعني راه براي رفتن به حج باز و امن باشد، بنابراين كسي كه راه به روي او بسته است، به طوري كه نمي تواند به ميقات برسد يا اعمال حج را تكميل كند، و همچنين كسي كه راه حج براي او باز است ولي امن نيست مانند زماني که در راه، خطري جان يا بدن يا آبرو و يا مال او را تهديد مي‌كند، حجّ بر او واجب نيست.
مسأله 69 ـ  کسي که هزينه‌ي رفتن به حج را دارد و بدون تأخير براي اعزام، نام‌نويسي کرده، اما قرعه به نامش در نيامده و نتوانسته در آن سال به حج برود، مستطيع نيست و حج بر او واجب نشده است، اما اگر رفتن به حج در سال‌هاي بعد از آن، منوط به نام‌نويسي و پرداخت مبلغي در همان سال باشد، بنا بر احتياط واجب بايد نسبت به اين کار اقدام کند.
د ـ استطاعت زماني
مسأله 70 ـ  استطاعت زمانى يعني استطاعت در زماني محقق شود كه انسان فرصت كافي براي رسيدن به حج در ايام خاص را داشته باشد. بنابراين كسي كه استطاعت او در زماني حاصل شده، كه به سبب تنگي وقت نمي‌تواند حج را درك كند، يا برايش مشقّت و حرج شديد دارد، حج در آن سال بر او واجب نيست.

کلمات مورد جستجو: فیش حج, فیش حج عمره بانک ملی,خرید فیش حج عمره, فروش فیش حج عمره, خرید فروش فیش حج عمره, خرید فروش عمره

عقل و بلوغ در حج با شرط خرید فروش و داشتن فیش حج عمره
 مسأله 27 ـ  شرط اول: عقل است؛ بنا بر اين، حج بر مجنون واجب نيست.
مسأله 28 ـ  شرط دوم: بلوغ است؛ بنا بر اين، حج بر غير بالغ واجب نيست، هرچند نزديک به بلوغ باشد؛ و اگر غير بالغ حج انجام دهد گرچه حج او صحيح است؛ ليكن از حَجة‌الاسلام كفايت نمي‌كند.
مسأله 29 ـ  اگر پسر غيربالغ مُحرم شود و سپس در حالي كه بالغ شده، وقوف در مشعر الحرام (مزدلفه) را درك كند و مستطيع هم باشد، حج او از حَجة‌الاسلام كفايت مي‌كند.
مسأله 30 ـ  اگر غيربالغ يكي از مُحرّمات احرام را مرتكب شود، چنانچه آن عمل حرام، شكار باشد، كفاره‌ي آن بر عهده‌ي ولي اوست، اما در مورد كفارات ديگر، ظاهر آن است كه پرداخت آن واجب نيست، نه بر ولي و نه از مال خود غير بالغ.
مسأله 31 ـ  بهاي قرباني حج شخص نابالغ بر عهده‌ي ولي اوست.
مسأله 32 ـ  در حج واجب، اجازه‌ي شوهر براي زن شرط نيست، بنابراين حتي در صورت عدم رضايت شوهر، حج بر زن واجب مي‌شود.
مسأله 33 ـ  در صحت حَجة‌الاسلام شخص مستطيع، اذن والدين شرط نيست.

فیش حج, خرید فروش فیش حج, خرید فروش فیش حج عمره, فروش فیش حج عمره, خرید فیش حج عمره, فیش عمره بانک ملی, فیش عمره بانک ملت, عمره

احكام كلي حج تمتع
/ مسأله 18 ـ  شرايط صحّت حج تمتع عبارتند از:
شرط اول: نيت، يعني از زماني كه مي‌خواهد به احرام عمره‌ي تمتع محرم شود، قصد انجام حج تمتع را داشته باشد. در غير اين صورت حج او صحيح نيست.
شرط دوم: مجموع عمره و حج، در ماه‌هاي حج واقع شود.
شرط سوم: حج و عمره، هر دو در يك سال واقع شوند.
شرط چهارم: مجموع عمره و حج براي يك شخص و توسط يك شخص باشد. بنابراين اگر فردي دو نفر را اجير كند كه يكي از آن دو از طرف ميّت حج تمتع به‌جا آورد و ديگري عمره‌ي تمتع، مُجزي نيست.مسأله 19 ـ  كسي كه وظيفه‌اش حج تمتع است نمي‌تواند به اختيار خود و عمداً به حج اِفراد يا قران عدول كند.
مسأله 20 ـ  كسي كه وظيفه‌اش حجّ تمتع است و مي‌داند كه به علت تنگي وقت نمي‌تواند عمره را تمام كند و حج را درك نمايد، واجب است از حج تمتع به حج اِفراد عدول كند و سپس بعد از تمام كردن اعمال حج، عمره‌ي مفرده به‌جا آورد.
مسأله 21 ـ  زني كه بنا دارد حج تمتّع انجام دهد، چنانچه هنگام رسيدن به ميقات، مبتلا به عادت ماهانه باشد، اگر احتمال بدهد تا پيش از ضيق وقت براي احرام حج تمتع، پاك مي‌شود و مي‌تواند پس از غسل كردن اعمال عمرة‌ي تمتع را انجام دهد، سپس با احرام حج، وقوف در عرفات را از اول ظهر روز عرفه درك كند، واجب است در ميقات به عمره‌ي تمتع مُحرم شود، سپس اگر پاك شد و وقت كافي براي انجام اعمال عمره و درك وقوف اختياري در عرفات را داشت، بايد همين كار را بكند، و اگر اتفاقاً پاك نشد يا وقت كافي براي انجام اعمال عمره تا وقت درك وقوف در عرفات را نداشت، بايد با همان احرام عمره‌ي تمتع عدول كند به حج اِفراد، و پس از آن عمره‌ي مفرده انجام دهد، و اين عمل او مُجزي از حج تمتع است.
و اگر اطمينان دارد تا وقت احرام براي حج و درك وقوف عرفات پاك نمي‌شود يا اگر پاك شود، وقت كافي براي انجام اعمال عمره تا درك وقوف عرفات را نخواهد داشت، در اين صورت بايد در همان ميقات به قصد ما فى‌الذّمه و يا حج اِفراد محرم شود، و پس از انجام اعمال حج، عمره‌ي مفرده به‌جا آورد، و عمل وي مجزي از حج تمتع خواهد بود.
ولي اگر هنگام احرام در ميقات پاك بود، سپس در بين راه يا در مكّه‌ي مكرّمه پيش از انجام طواف عمره و نماز آن يا در اثناي طواف پيش از اتمام شوط چهارم، عادت ماهانه برايش عارض شد، و تا وقت انجام اعمال عمره و درك وقوف اختياري عرفه پاك نمي‌شود، در اين صورت، مخيّر است بين اينكه عدول نمايد با همان احرام عمره‌ي تمتع به حج اِفراد، و پس از انجام حج اِفراد، عمره‌ي مفرده انجام دهد كه اين عمل او مجزي از حج تمتع است، و بين اينكه طواف عمره و نماز آن را رها كند و با انجام سعي و تقصير از احرام عمره خارج شود، سپس با احرام حج و درك وقوفين و انجام اعمال مِني، در مراجعت به مكه، طواف عمره و نماز آن را ـ پيش از انجام طواف حج و نماز آن و سعي، يا بعد از انجام آنها ـ قضا كند، و اين عمل او نيز مجزي از حج تمتع است و چيز ديگري بر او نيست.
و چنانچه در اثناي طواف، پس از اتمام شوط چهارم، عادت شد، با رهاكردن بقيه طواف و نماز آن، سعي و تقصير را انجام مي‌دهد و از احرام عمره خارج مي‌شود، سپس بعد از درك وقوفين و انجام اعمال مِني، در مراجعت به مكه، پس از انجام طواف و نماز آن و سعي يا پيش از انجام آن، طواف عمره و نماز آن را تدارك مي‌كند، كه اين عمل او مجزي از حج تمتّع است و چيز ديگري بر او نيست.
مسأله 22 ـ  تفصيل اعمال و احكام حج، در بخش سوم و در چندين فصل بيان خواهد شد.

کلمات کلیدی مورد جستجو: فیش حج, فیش حج عمره بانک ملی, فروش فیش حج عمره بانک ملی, احکام حج تمتع, آموزش حج تمتع, حج تمتع, خرید فروش تمتع

 ممنوعیت تشرف زنان باردار به عمره

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از منع اعزام بانوان باردار به عمره مفرده خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، عادل مقصودی‌نژاد با اشاره به اینکه یک زائر ایرانی اهل قم که برای انجام اعمال عمره مفرده به عربستان سفر کرده بود فرزند خود را در این کشور به دنیا آورد، در خصوص سفر بانوان باردار به عمره مفرده، گفت: طبق دستورالعمل مرکز پزشکی، بانوان باردار در سه ماه اول و دوم فقط با تأیید متخصص زنان و زایمان مورد اعتماد مرکز پزشکی می‌توانند عازم سفر عمره شوند و برای اعزام در سه ماهه سوم بارداری منع سفر وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه به بانوان باردار اصلاً توصیه نمی‌شود که در سه ماهه سوم عازم سفر عمره شوند، افزود: متأسفانه زائران این مسئله را پنهان می‌کنند در حالی که به دلیل پرواز طولانی، سنگینی اعمال و پیاده‌روی‌های طولانی ممکن است مشکلاتی در این خصوص برای آنها پیش بیاید. مقصودی نژاد در خصوص شرایط پزشکی و بهداشتی زائران ایرانی که عازم عمره شده‌اند، گفت: شرایط اکنون خوب است و هیچ مشکلی نیز در خصوص بیماری ابولا وجود ندارد. ما نیز پزشکان اعزامی و فوریت‌های پزشکی را در عربستان تقویت کرده‌ایم. معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: در هتل‌های زائران ایرانی که مطب وجود دارد، پزشکان ما مشغول ارائه خدمات هستند، در هتل‌هایی هم که مطب وجود ندارد در صورت بروز حادثه مسئولان هتل با فوریت‌های مرکز در مکه و مدینه تماس می‌گیرند و پزشک به هتل اعزام می‌شود و در صورتی که مشکل بیمار حاد باشد خود این پزشک بیمار را به بیمارستان‌های سعودی منتقل می‌کند. وی در خصوص میزان ویزیت‌های صورت گرفته برای زائران ایرانی در عمره، گفت: از آغاز عمره تاکنون ۳۰ هزار و ۷۹۴ ویزیت توسط پزشکان عمومی، متخصص زنان و زایمان و متخصصان داخلی صورت گرفته است، ۶۶ بیمار به بیمارستان‌های سعودی اعزام و ۳۳ دیالیز نیز برای بیماران انجام شده است، ۱۲۵ مورد هم بازدید بهداشتی توسط کارشناسان مرکز از هتل‌ها صورت گرفته است. مقصودی نژاد ادامه داد: در حال حاضر پزشکان ما با مأموریت یک ماهه به عمره اعزام می‌شوند و در هر اعزام ۱۰۰ کادر پزشکی و نیرو به مکه و مدینه اعزام می‌کنیم. وی در پایان از فعالیت هفت مرکز در مکه که یک مرکز شبانه‌روزی، دو مرکز ۱۶ ساعته و مابقی ۱۲ ساعته و هشت ساعته هستندو فعالیت پنج مرکز درمانی در مدینه خبر داد.

 

کلمات کلیدی مورد جستجو: فیش حج, فیش حج زنان, لوازم احرام زنانه, خبر مهم ممنوعیت اعزام زنان باردار, خرید فروش فیش حج زنان, فیش حج عمره بانک ملی زنان, خرید فروش فیش عمره بانک ملی زنان, فیش عمره زنان, تشرف زنان, لباس احرام فروشی

نوزدهم دیماه برابر هفده ربیع الاول؛ مشمولان حج تمتع سال آینده 94 فراخوان می شوند.

رییس سازمان حج و زیارت روز سه شنبه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت اظهار داشت: 17 ربیع الاول در تقویم کاری سازمان حج و زیارت زمان فراخوان مشمولان اعزام به حج تمتع سال 94 در نظر گرفته شده و در تاریخ یاد شده، مشمولان حج آتی طی اطلاعیه ای برای نام نویسی در کاروان ها فراخوان خواهند شد.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: 100 درصد قراردادهای مربوط به اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران ایرانی حج تمتع سال آینده در مکه مکرمه و مدینه منوره منعقد شده است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

اوحدی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته، فراخوان زائران ایرانی حج تمتع، چهار ماه زودتر از سال های گذشته انجام می شود. رییس سازمان حج و زیارت در ادامه از دیدار با وزیر حج عربستان در سوم بهمن ماه خبر داد و گفت: در این دیدار، تفاهم نامه حج تمتع سال آینده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان امضا خواهد شد. در حج تمتع سال آینده حدود 64 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد. سال جاری نیز همین تعداد از ایرانیان عازم حج تمتع شدند. قرار است از امسال 17 ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در تقویم کاری سازمان حج و زیارت به عنوان زمان فراخوان از مشمولان حج تمتع هرسال تثبیت شود.

 

کلمات کلیدی مورد جستجو: فیش حج, فیش حج تمتع, سفر حج تمتع, فراخوانی حج تمتع, فراخوانی حجاج تمتع 94, خبر مهم تمتع 94

 اعلام قیمت کاروان های مرحله دوم عمره از اوایل بهمن / کاهش 7 دقیقه ای تاخیر پروازهای عمره.

سعید اوحدی خبر مهم کاهش هفت دقیقه ای میانگین تاخیر پروازهای حج عمره مفرده جاری خبر داد. رییس سازمان حج و زیارت روز چهارشنبه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه در یک ماه گذشته و از زمان آغاز اعزام های عمره، میانگین تاخیر پروازهای زائران ایرانی عمره مفرده، از 16 دقیقه در سال گذشته به 9 دقیقه کاهش یافته است.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام 350 هزار نفر تا پایان مرحله اول بیان کرد: از آغاز عملیات عمره مفرده جاری تاکنون، بیش از 70 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف شده اند.
** هم گروه شدن 40 هزار نفر با خانواده هایشان
اوحدی با اشاره به کارآیی سامانه فاخر در کاهش مراجعه حضوری زائران برای نام نویسی در کاروان ها گفت: خوشبختانه امسال 40 هزار نفر برای هم گروه شدن با خانواده هایشان از طریق سامانه فاخر اقدام کرده اند و این امر با کمترین مشکلی انجام شده است. به گفته وی در سال های گذشته زائران برای هم گروه شدن با خانواده هایشان باید به مرکز استان مراجعه می کردند و تابعیت هم گروه های خود را به ثبت می رسانند.
** اعلام قیمت های مرحله دوم اعزام ها از اوایل بهمن ماه
رییس سازمان از اعلام قیمت های مرحله دوم اعزام های عمره مفرده 94-93 از اوایل بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: نام نویسی در کاروان های مرحله دوم از نیمه بهمن ها انجام می شود و اعزام ها نیز از سوم اسفند آغاز خواهد شد.
** افزایش هزینه سفر به عمره در مرحله دوم اعزام ها
اوحدی همچنین از افزایش هزینه سفر به عمره در مرحله دوم اعزام ها خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفته مرحله دوم اعزام ها در ایام تعطیلات نوروز و ماه های رجب، شعبان و رمضان و افزایش مدت زمان اقامت زائران در ماه رمضان از 10 روز به 22 روز، قیمت ها در این مرحله نسبت به مرحله اول، قدری بیشتر است.

 

کلمات مورد جستجو: فیش حج, قیمت فیش حج مرحله دوم, پرواز عمره, پروازهای عمره, کاهش زمان حج, اعزام کاروان حج عمره, کاروان عمره 93, مرحله دوم اعزام کاروان 93, فیش حج عمره بانک ملی, فروش فیش حج عمره بانک ملت, عمره تعطیلات نوروز

نتایج قرعه کشی زوجهای جوان استان همدان اعلام شد.
روابط عمومی حج و زیارت استان همدان اظهار کرد زوجهای جوان استان که در آذر ماه به منظور استفاده از سهمیه عمره مفرده زوجهای جوان ثبت نام کرده بودندمیتوانند با مراجعه به سایت اینترنتی http://ziarat.haj.ir با کد پیگیری از نتایج قرعه کشی خود مطلع شوند.

 

کلمات مورد جستجو: فیش حج, سهمیه عمره مفرده, فیش حج عمره, فیش حج عمره همدان, فیش حج عمره زوج های همدان, عمره زوج های همدان, سهمیه عمره مفرده, خرید فروش فیش حج عمره مفرده

اقسام عمره‏: انواع عمره از نظر امام خامنه ای :: 

عمره هم مانند حج دو قسم است: «واجب» و «مستحب» و بر كسى كه شرايط استطاعت را داشته باشد يك مرتبه در عمر واجب مى ‏شود و وجوب آن مانند حج فورى است و در وجوب آن استطاعت حج معتبر نيست بلكه اگر براى عمره مستطيع باشد واجب مى‏ شود، هرچند براى حج مستطيع نباشد همچنانكه عكس اين هم همينطور است كه اگر شخص براى حج استطاعت داشته باشد و براى عمره مستطيع نباشد بايد حج به‏جا آورد ليكن بايد معلوم باشد كه براى كسانى كه از مكّه دور هستند؛ مثل ايرانيان كه وظيفه آن‏ها حج تمتّع است، هيچگاه استطاعت حج از استطاعت عمره و استطاعت عمره از استطاعت حج جدا نيست؛ چون حج تمتّع مركب از هر دو عمل است، به‏خلاف كسانى كه در مكّه يا قريب به آن هستند كه وظيفه آنها حج و عمره مفرده است كه نسبت به آن‏ها استطاعت براى يكى از دو عمل تصور مى‏ شود.
 م ـ واجب است بر كسى كه مى خواهد داخل مكّه شود با احرام وارد شود و براى احرام بايد نيت عمره يا حج داشته باشد و اگر وقت حج نيست و مى خواهد وارد مكّه شود واجب است عمره مفرده انجام دهد و از اين حكم كسانى كه مقتضاى شغلشان اين است كه زياد وارد مكّه مى شوند و از آن خارج مى شوند استثنا شده است.
 ـ تكرار عمره مانند تكرار حج مستحب است و در مقدار فاصله بين دو عمره اختلاف فرموده‏اند و احوط آن است كه در كمتر از يك ماه، به قصد رجا به‏ جا آورده شود.

 

کلمات کلیدی مورد جستجو: فیش حج, فیش حج عمره, فروش فیش حج عمره, عمره فوری, اقسام عمره, حج واجب, فیش حج واجب, فیش حج مستحب, عمره, فیش عمره, فروش فیش عمره, فیش عمره بانک ملی, فروش فیش عمره بانک ملی, خرید فیش عمره بانک ملی, خرید فروش فیش حج عمره بانک ملی, قیمت عمره, قیمت فیش عمره بانک ملی, قیمت عمره, عمره فروشی, عمره بانک ملی فروشی

حج قِران
- مسأله 17 ـ  كيفيت حج قِران مانند حج اِفراد است با اين تفاوت كه در حج قِران بايد در حال احرام قرباني همراه محرِم باشد، بنابراين در اين صورت قرباني بر او واجب است.
همچنين در حج قِران، احرام هم با لبيك گفتن محقّق مي‌شود و هم با اِشعار يا تقليد.(1) ولي در حج اِفراد فقط با لبيك گفتن محقق مي‌شود.

کلمات مورد جستجو: فیش حج, خرید فروش فیش حج, خرید فروش فیش حج عمره بانک ملی, خرید فروش فیش حج عمره بانک ملت, خرید فروش عمره بانک ملی, فروش فیش حج عمره, خرید فیش حج عمره

حج اِفراد و عمره مفرده
 مسأله 15 ـ  كيفيّت حج اِفراد مانند حج تمتّع است، با اين تفاوت كه قرباني در حج تمتّع واجب؛ اما در حج اِفراد مستحب است.
 مسأله 16 ـ  عمره‌ي مفرده نيز مانند عمره‌ي تمتع است، جز در مواردي که عبارتند از:
1- در عمره تمتع فرد حتماً بايد تقصير كند ولي در عمره مفرده مخيّر است بين سر تراشيدن و تقصير. البته اين حكم مربوط به مردان است، ولي زنان هم در عمره مفرده و هم در عمره تمتع واجب است فقط تقصير كنند.
2- در عمره تمتع طواف نساء و نماز طواف نساء واجب نيست، هرچند احتياط آن است كه آن دو را قبل از تقصير به قصد رجا به‌جا آورد. ولي در عمره‌ي مفرده طواف نساء و نماز آن واجب است.
3- عمره تمتع بايد در يكي از ماه‌هاي حج يعني شوّال يا ذي‌قعده يا ذي‌حجّه به‌جا آورده شود، در حالي كه انجام عمره مفرده در همه‌ي ايام سال صحيح است.
4- ميقات عمره تمتع يكي از مواقيت پنج‌گانه است كه شرح آن خواهد آمد. در حالي كه ميقات عمره مفرده براي كسي كه داخل شهر مكّه‌ي مكرّمه است اَدنَي الحِلّ (نزديك‌ترين نقطه‌‌ي خارج از حرم) است، هرچند احرام بستن از يكي از مواقيت پنج‌گانه نيز جايز است، و اما كسي كه خارج مكّه است، و مي‌خواهد عمره‌ي مفرده به‌جا آورد، بايد براي آن از يكي از مواقيت پنج‌گانه مُحرم شود.

 

کلمات مورد جستجو: فیش حج, فیش حج مفرده, فروش فیش حج مفرده, خرید فیش حج مفرده, خرید فروش فیش حج مفرده, فیش مفرده, فیش عمره مفرده


دفتر خرید و فروش فیش حج اویسی
با تهیه فیش حج به سرزمین وحی سفر کنید
بهترین خریدار فیش تمتع و عمره با مناسب ترین قیمت
شماره تماس: 
خانم محمدی 09197274060 
شماره تلفن ثابت پاسخگویی تا ساعت 10 شب (10 خط ویژه) : 77325458 

خرید و فروش فیش حج تمتع وعمره در سراسر ایران
با اخذ مجوز از سازمان و زیرنظر دفاتر رسمی کشور
شماره تماس: اوسطی 09129412600 

*** بهترین خریدار نقدی فیش حج و فروشنده منصف تمتع ***
شماره تماس:
خانم ترابی  09193979927 
*** به خود می بالیم که مفتخر خدمت دهی به شما باشیم ***

فیش حج عمره و تمتع شما را با مناسبترین قیمت نقد و فوری در سراسرکشور
با مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت خریداریم
خانم شمس 09191274155

خریدوفروش فیش عمره و تمتع فوری
شماره تماس مدیریت:
حاج ایمان 09122648807

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع فقط در استان تهران و البرز
خانم کریم پور 09193718323 

خریدفروش مشاوره عمره و واجب(تمتع) توسط با سابقه ترین
حاج علیاری 09124227090

فروش و خرید برگه حج عمره و تمتع کل ایران
حاج صالح 09126890334 

 نقل و انتقال فیش حج عمره و تمتع با بهترین قیمت
شماره تماس مدیریت دفتر: حاج امین 09199157001

خریدوفروش فیش مکه هر نوعی در کل ایران
شماره تماس سرپرست دفتر حج:  09125508898

 فروشنده و خریدار فیش حج سرتاسر ایران
حاج حمید توکلی  09125946073

خریدار در محل شما و فروشنده منصف عمره و تمتع 
حاج میثم 09382174868

خرید و فروش فیش حج تمتع(واجب) در سراسر ایران
با اخذ مجوز از سازمان حج و زیارن و تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی
محمدزاده (دروکی) 09193906943

--- خرید فوری نقدی فیش حج به بالاترین قیمت بازار با پرداخت آنی --
--- فروش فوری فیش بدون واسطه و مستقیم --
-- با مجوز اصلی سازمان و امکان ارائه مجوز به خواست شما --
تور کربلا و سوریه و...
خانم یوسفی 09302121059

 خريدار فيش مکه با بالاترين قيمت حتی در محل شما 
فروشنده فیش با منصف ترین قیمت
و ثبت نام تور عتبات: شامل کربلا و سوریه و ...
خانم کریمی  09196784089

خریدار فیش حج عمره و تمتع به صورت نقدی و فوری
سرتاسرکشور بیشتر استان مازندران
حاج ضیائی 09113119819

مرکز خرید و فروش فیش حج تهران
آژانس هواپیمایی بسطام

خریدفروش فیش عمره و تمتع
بیشتر استان همدان و در تمام ایران
خانم احمدی 09108658690  

خرید و فروش عمره و تمتع در دفتر معتبر دارنده مجوز بند پ سازمان حج و زیارت
09121777029 بسطامی 

 دفتر نوای حج ارائه دهنده ی کلیه خدمات
خرید وفروش فیش حج فقط در استان خوزستان
نقل وانتقال با مجوز سازمان حج و زیارت
مدیریت : خانم اصل صباح 09168815087

فروش ویژه دو فقره فیش واجب شهر کرج
ثبت نام سال 85 هر کدام 145 با سود فوری

 

ثبت آگهی فیش حج با پیامک SMS

فروشنده و خریدار محترم فیش حج، شما می توانید برای درج آگهی در سایت فیش حج، علاوه بر فرم ثبت سفارش با استفاده از سامانه پیامکی متن کامل آگهی خود (اعلام خرید و یا فروش به همراه تعداد فیش، نام و نام خانوادگی ، تلفن همراه و یا ثابت و متن آگهی و شهر) را به شماره 09191168763 پیامک بفرستید، توجه داشته باشید آگهی بدون موارد بالا در سایت ثبت نمی شود.

درج آگهی در سایت فیش حج رایگان است.

حذف آگهی از سایت فیش حج

برای حذف آگهی از سایت فیش حج، با همان شماره ای که آگهی را ثبت کرده اید، عدد 2 با نام و نام خانوادگی درج شده در سایت را به شماره 09191168763 پیامک کنید و یا با شماره 09123952536 تماس بگیرید.