جستجو در خریداران و فروشندگان سایت فیش حج عمره و تمتع واجب

مقالات فیش حج

نکته های کوتاه از خریدفروش فیش حج

هزینه ای که محضر اعلام می کند :

 شما زمانی که فیش آزاد حج تمتع را خریداری می کنید باید برای واگذار کردن آن به محضر بروید. در این صورت خیالتان راحت است که فیش را خریداری نموده و به صورت قانونی به نام شما می باشد. محضری که سند قانونی خرید فیش را برای شما ثبت می کند می تواند قیمت آزاد فیش حج تمتع را بر اساس عوامل مهمی که وجود دارد مشخص نماید. بنابراین اگر شما در این مورد اطلاعات زیادی ندارید بهتر است با افرادی که در محضر هستند مشورت کنید آنها قیمت درست و اصولی را جهت خرید به خریدار و فروشنده اعلام می کنند. در این صورت دو طرف از خرید فیش حج رضایت خواهند داشت.

نکته های کوتاه از خریدفروش فیش حج

خمس تعلق گرفته به فیش :

یکی از دیگر عواملی که روی قیمت آزاد فیش حج تمتع تاثیر می گذارد خمس تعلق گرفته به فیش خریداری شده می باشد. یکی از نکاتی که در این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت داشته باشید این است که در این مورد بهتر است با مرجع تقلید خود مشورت کنید. هر یک از مراجع تقلید در این زمینه پاسخ های متنوعی ارائه داده اند. برخی از آنها بیان نموده اند که به آن فیش خمس تعلق می گیرد و برخی از آنها هم بیان داشته اند زمان خرید باید برای آنکه حج شما مرود قبول قرار گیرد خمس آن را هم بپذیرید. اگر فردی ثروت داشته باشد بهتر است این فیش را خریداری کرده و خمش آن را هم پرداخت کند، چرا که بر او حج واجب است.

کلام آخر :

شما برای خرید فیش آزاد حج می توانید با قیمت مشخص شده ای که سازمان حج و زیارت اعلام نموده است آن را خریداری کنید. اگر شما در مورد قیمت فیش حج تمتع اطلاعات کافی ندارید، بهتر است با مشاوران و کارشناسان سازمان مشورت کنید تا آنها قیمت تصویب شده جهت خرید را به شما اعلام نمایند./

 

کلمات مرتبط کلیدی:

فیش حج, فیش حج تمتع, فیش حج عمره, فیش حج 1400 قیمت, خرید و فروش فیش حج تهران

قیمت فیش حج عمره

سایت فیشحج : معمولا قیمت فیش حج در بانک های ملی و ملت با اولویت اعزام بیشتر از قیمت فیش حج نزدیک به اعزام است. قیمت فیش حج عمره آزاد نیز در بازار توسط دلالان مشخص می شود و بسیار بیشتر از مبلغی است که افراد از مجاری قانونی این فیش را خریداری کرده اند. قیمت فیش حج در شهرها و استان های کشور هم می تواند متفاوت باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی در تعیین آن نقش بسزایی دارند. الویت فیش های حج عمره در تهران برای اعزام تا الویت فیش های حج عمره درشهرستان ها برای اعزام فرق می کند.

اولویت فیش های حج عمره در شهر تهران به منظور اعزام با این اولویت در شهرستان ها جهت اعزام متفاوت است. اعزام به حج عمره بر اساس الویت می باشد. قیمت بلیط حج بنا به الویت فیش حج عمره قیمت گذاری می شود و مبلغی که برای ودیعه گذاری نزد بانک سپرده گذاری شده در این قیمت گذاری نقش دارد. همچنین قیمت فیش حج عمره میان خریدار این فیش و فروشنده به شکل توافقی است. جهت تشرف به حج عمره هزینه ها را می توان به دو بخش تقسیم کرد: محاسبات مالی و محاسبات ارزی. 

نرخ ارز برای انجام حج عمره توسط دولت در سامانه ی نیما ارائه می شود که این مبلغ در سال 98 برای حج عمره مبلغ 7000 تومان اعلام شد و مورد تصویب قرار گرفت. در سال99 نیز با موافقت دولت، هزینه های ارزی زائرانی که در این سال ثبت نام نموده اند و وجه آن را به شکل کامل واریز کرده اند، برای حج  سال آینده افزایشی نخواهد داشت. قیمت فیش حج عمره در سال 98 از بیست و یک میلیون تومان تا بیست و سه میلیون تومان متغیر بود و بعدا به این هزینه، هزینه ریالی هم اضافه شد.

قیمت فیش حج عمره

قیمت حج عمره با توجه به اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و توسط سازمان برنامه و بودجه کشورمشخص می گردد. سازمان حج و زیارت پس از اخذ این مبالغ، مبلغ ریالی تصویب شده از سوی ارگان های بالا را به شماره حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز خواهد کرد. هر ساله تلاش های خوبی در زنینه کنترل قیمت فیش حج از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت  و رئیس سازمان حج و زیارت صورت می گیرد و تلاش می شود قیمت تصوئیب شده در هرسال کنترل شود. این قیمت برای هر فرد متقاضی با توجه به اولویت اعزام متفاوت خواهد بود.

قیمت فیش مکه عمره در اولویت های تهران با شهرستان ها متفاوت هست. این قیمت با توجه به افزایش و کاهش تعداد زائرین اعزامی نیز ممکن است تغییر کند. عمدتا قیمت حج عمره میان فروشنده و خریداری که فروشنده شخصی است به جز سازمان حج و زیارت به شکل توافقی تعیین می شود. بعد ازتوافق حاصله خریدار و فروشنده به دفاتر کارگذاری سازمان حج و زیارت مراجعه می کنند . طرفین باید این دقت نظر را داشته باشند که کارگذاری ها در تعیین قیمت حج مکه هیچ گونه دخل و تصرفی ندارند. طرفین در صورت بروز هر گونه مشکل و تخلف می بایستی مساله را با نیروی انتظامی در جریان بگذارند و مراقب افراد سودجو و دلالان نیز باشند. در این زمینه می توانید به صورت حضوری یا غیر حضوری از افرادی که در این زمینه به ارائه مشاوره های تخصصی می پردازند کمک و راهنمایی بگیرید.

 

 

کلمات مرتبط کلیدی:

فیش حج, قیمت فیش حج, قیمت فیش حج تمتع, قیمت فیش حج عمره

نکاتی درزمینه خرید و فروش فیش حج

هر مسلمانی آرزو دارد برای یک بار هم که شده به سفر معنوی حج مشرف گردد، با همین هدف سال ها انتظار را به جان می خرد تا این توفیق نصیب وی گردد. به عمین علت است که خرید و فروش فیش حج بازار داغی دارد. قطعا برای زیارت خانه خدا که توفیقی کم نظیر است هم بایستی هزینه نمود و نیز پس از ثبت نام از مجاری رسمی سال ها منتظر ماند تا به سرزمین وحی اعزام شد. لذا این موقعیتی است که به آسانی قسمت هر فردی نمی شود. ثبت نام سفر حج هر چند سال یک بار صورت می گیرد، و این مساله باعث شده خرید و فروش فیش مکه رونق داشته باشد تا کسانی که قبلا ثبت نام کرده اند، اما در حال حاضر نمی توانند به این سفر بروند فیش حج خویش را به سایرین واگذار نمایند. مدت زمانی که افراد در انتظار می مانند تا به این سفر معنوی مشرف گردند گاهی بسیار زیاد است و بعضا افرادی هستند که 10 یا20 سال منتظر می مانند تا به سفر حج تمتع مشرف گردند. تقاضای زیاد نیز برافزایش مدت زمان اعزام افراد به حج می افزاید. افرادی که نمی توانند به این سفر بروند و قبلا ثبت نام نموده اند به فروش برگه حج خود اقدام می نمایند و افرادی که مستطیع هستند  و فاقد مشکل مالی، سریعتر به این سفر مشرف می شوند. بر این اساس افرادی که به دنبال خرید فیش حج هستند می توانند هر ساله اولویت های سال های گذشته را از این افراد و یا بعضا دلالان خریداری نمایند. بهتر است جهت خرید فیش حج از مجاری قانونی و دفاتر زیارتی اقدام نمایید و چنانچه به هر دلیلی قصد فروش فیش حج خود را دارید، فیش مکه خود را ارزان نفروشید، زیرا این افراد کلاهبردار و سودجو بدنبال خرید رسیدحج از افراد حقیقی می گردند و پس از پرداخت مبلغ ناچیزی این فیش را با مبلغ گرانی به متقاضیان می فروشند. همچنین کار آنها به هیچ وجه قانونی نمی باشد. عمدتا افراد سودجو در تلاش اند تا فیش افراد را به شکل وکالتی  و یا به صورت صلح نامه ای خریداری کنند  و بعدا این فیش را با قیمتی چند برابر به فروش برسانند. در این مسیر، مشکلات زیادی ممکن است برای فروشندگان فیش مکه پیش آید، ضمن آنکه ممکن است مراحل کار به درستی انجام نپذیرد. از آنجایی که این خرید و فروش از طریق سازمان حج و زیارت انجام نشده  و دفاتر کارگزاری ها نیز در این زمینه نقشی نداشته اند و خریدار و فروشنده از مبادی قانونی با یکدیگر آشنا نشده و ممکن است به هم نیز دسترسی نداشته باشد، همیشه ممکن است مشکلاتی در زمان خرید و فروش بلیط حج پیش آید.

نکاتی درزمینه خرید و فروش فیش حج

بدین سبب است که مسئولین بارها و بارها به متقاضیان تشرف به سفر حج اعلام کرده اند که بهتر است خریداران و فروشندگان در شهر و استان خود از طریق دفاتر کارگزاری رسمی سازمان حج و زیارت در حضور کارشناسان رسمی این فرایند واگذاری را انجام دهند تا مورد تائید از نظر قانونی نیز باشد. همچنین بهتر است خریدار و فروشنده مشخص کنند که چه کسی هزینه های انتقال را باید پرداخت کند تا بعدا مشکلی در این زمینه پیش نیاید. بهتر است کلیه امور از طریق مجاری قانونی صورت گیرد و سند قطعی بلیط سفر حج به نام خریداران بخورد تا بعدا مشکلی پیش نیاید. همیشه قیمت فیش حج دارای نوسان بوده است و بدین سبب قیمت خرید و فروش فیش حج 99 معمولا بین خریدار و فروشنده به شکل توافقی است. ذکر این نکته ضروری است که فروشندگان فیش حج تمتع (واجب) باید در نظر داشته باشند که فقط یک بار امکان انتقال حج عمره و تمتع خود را دارند و برای بار بعدی می بایستی مجوز کتبی از سازمان حج و زیارت دریافت کنند.

 

منابع :

  1- https://makkah-madinah.accor.com/tag/hajj-guide/

2- https://hajjumrahplanner.com/hajj/

3- https://ehaj.haj.gov.sa/docs/ehaj/pdf/userguide/en/HajCompanyNOTunderHajMissionRepresentativeGuide1.0.pdf
4- https://economictimes.indiatimes.com/news/politics-and-nation/view-why-only-haj-end-subsidies-for-all-pilgrims/articleshow/62588096.cms?from=mdr

قیمت فیش حج تمتع در شهرستان ها و استان تهران

قیمت فیش حج عموما به شکل توافقی اعلام می‌شود. بر این اساس ثابت نمی‌باشد و در نوسان است. همانطور که در بالا اشاره شد حج تمتع(حج واجب) است که اشخاصی که از نظر مالی تمکن دارند باید این مناسک را انجام دهد و اگر امسال نتوانست و در سال تمکن پیدا کرد باید به جا آورد و فیش حج را تهیه کند. چنانچه در سایت سازمان حج و زیارت با قیمت‌های مصوب ثبت و نام نکرده باشید می‌بایستی از افراد حقیقی و حقوقی نسبت به خرید این فیش اقدام نمائید. قیمت فیش حج سال ۹۸ از ۱۵ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان متغیر می‌باشد. پیشنهاد می‌شود افراد در آغاز در استان خود جستجو کنند و بعد اگر نتوانستید فیش مناسبی با قیمت خوبی پیدا کنید در شهرهای دیگر بگردید. به روزترین قیمت‌ها در بازار آزاد حضوری در دست دلالان و در سایت‌های اینترنتی فروش وجود دارد.

خرید فیش حج از سایت‌های اینترنتی به قیمت فیش حج تمتع

خرید فیش حج از سایت‌های اینترنتی

امروزه سایت‌های بی شماری در زمینه خرید و فروش برگه حج فعالیت دارند. در این سایت‌ها امکان مشاهده شماره تماس افرادی که فیش‌های خود را با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسانند وجود دارد. سایت‌های اینترنتی امکان دریافت مشاوره‌های تخصصی در زمینه مقایسه قیمت‌ها را برای افراد فراهم آورده‌اند. با ورود به برخی از این سایت‌ها امکان ثبت سفارش و درخواست خرید انواع فیش حج به صورت برخط وجود دارد. بدین شکل به جای مراجعه به دلالان و یا دفاتر زیارتی می‌توان به شکل غیرحضوری با پرداخت کمترین قیمت و صرف کمترین زمان نسبت به خرید حج اقدام نمود. افرادی که از طریق سایت سازمان حج و زیارت اقدام به خرید این فیش می‌کنند مبالغ مصوب شده‌ای را نزد بانک ملی یا ملت به ودیعه می‌گذارند و مدت زمانی در انتظار می‌مانند تا قرعه کشی توسط بانک انجام شده و زمان اعزام آنها مشخص شود. اما افرادی که به دلایل مختلف قصد تشرف دارند و از طریق مجاری رسمی اقدام به خرید نکرده‌اند به خرید از راههای غیررسمی مبادرت می‌کنند. در سایت‌های اینترنتی خرید و فروش فیش حج، امکان مقایسه قیمت‌ها از سوی افرادی که قصد فروش فیش خود را دارند وجود دارد و برخی اوقات فروشندگان فیش مکه خود را با مواردی ماشین و غیره معاوضه می‌نمایند.

قیمت خرید و فروش این فیش‌ها بی واسطه یا با واسطه بسیار می‌تواند متفاوت باشد. قیمت فیش‌های حج تمتع و عمره مفرده با هم تفاوت دارد و می‌توان در این خصوص از بخش مشاوره‌های سایت‌های اینترنتی درزمینه ارزان‌ترین قیمت و اماکنی که می‌توان از آنها این فیش‌ها را خریداری نمود، کمک گرفت. راه دیگر استعلام قیمت و مقایسه قیمت‌ها با یکدیگر مراجعه یا تماس تلفنی با دفاتر جواز دار در زمینه خرید و فروش فیش‌های حج هست که معمولا آدرس یا شماره تماس آنها در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی خرید و فروش رسید حج موجود است. امروزه وجود اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام و واتس آپ و غیره کار خرید و فروش و استعلام قیمت این نوع فیش‌ها را به شدت تسهیل کرده است و با سرچ ساده‌ای در اینترنت می‌توان به گرفتن قیمت از این راه پرداخت.

 

کلمات مرتبط کلیدی:  فیش حج, قیمت فیش حج تمتع, قیمت فیش حج تمتع تهران

نحوه استعلام فیش حج از سامانه استعلام اولویت حج

بسیاری از افراد علاقمند به گرفتن استعلام از فیش حج است. سامانه آنلاین استعلام اولویت جهت انجام این امر راه‌اندازی شده است. در برخی از سایت‌های اینترنتی استعلام فیش مکه نیز بخشی قرار داده شده که با کلیک بر روی تصویر هر یک از بانک‌ها، می‌توانید به سیستم استعلام برخط بانک مربوطه وصل شوید و نسبت به اولویت‌تان اطلاع یابید.

استعلام فیش تمتع و نیز استعلام اولویت اسناد ودیعه‌گذاری عمره مفرده در بسیاری از استان‌های کشور  بر روی سامانه‌هایی مشخص و با شماره گیری کدهای دستوری اعلام شده امکان‌پذیر است. مراحل استعلام‌گیری در این استان‌ها بدین شکل است که:

  1. ابتدا کد دستوری داده شده باید شماره گیری گردد.
  2. برای استعلام فیش باید عددی توسط متقاضی وارد شود.
  3. فیش حج تمتع و یا عمره مفرده با دو گزینه متفاوت نمایش داده می‌شودکه باید یکی از آنها انتخاب شود.
  4. بعد از آن باید کدملی فرد وارد شود
  5. شماره فیش وارد شود
  6. نتیجه استعلام به فرد نمایش داده می‌شود.

خرید فیش حج از بانک های ملت و ملی

به واقع می‌توان گفت، فیش حج واریز بانکی می‌باشد که در اختیار بانک ملی و ملت قرار می‌گیرد و ودیعه‌ای خواهد بود که شما به عنوان متقاضی سفر حج تمتع یا عمره پرداخت می‌نمایید. مبلغ این فیش برای هر یک از حج عمره و یا تمتع متفاوت می‌باشد. علت تخصیص دادن این فیش آن بوده است که محدودیت‌هایی برای رفتن به شهر مکه و مدینه در عربستان به وجود آمد. بدین سبب سازمان حج و زیارت با هدف فرستادن زائرین به نام نویسی از طریق دو بانک ملی و ملت برای اعزام به سفر حج اقدام نموده است. واگذاری این فیش همانطور که در بالا نیز اشاره شد چنانچه بیش از مبلغ ثبت نامی و برخلاف مقررات نباشد هیچ اشکالی ندارد.

نحوه استعلام فیش حج از سامانه استعلام اولویت حج

همان طور که در بالا اشاره شد رسید حج به سندی گفته می‌شود که در نزد بانک در ازای دریافت مبلغ ثبت نام گرفته می‌شود تا فرد بتواند به سفر حج مشرف گردد، این امر به نمایندگی از سوی سازمان حج و زیارت استان مربوطه به فرد ثبت نام کننده داده می‌شود. حواله حج  واجب طی سال های ۶۹ تاسال ۸۶ ثبت نام گردیده‌اند.  مبلغی که افراد تحت عنوان ودیعه ارائه کرده‌اند، فیش حج تمتع نامیده می‌شود. فیش مکه یاز مهم ترین اسنادی است که به جهت رفتن به حج  مورد نیاز افراد است. حج تمتع از جمله فرایض واجبی به شمار می‌رود که در زندگی هر فرد مسلمانی که دارای شرایط انجام آن است باید انجام پذیرد. فریضه حج از فروع دین مسلمانان است. هر ساله قیمت ودیعه‌گذاری در بانک های ملی و ملت جهت انجام عمل حج متفاوت است. اولویت‌های فیش حج عمره نیز از ۱ الی ۶۰۰ هست و از طرف بانک ملی و بانک ملت طبق قرعه‌کشی انجام می‌شود.

کلمات مرتبط کلیدی:

فیش حج, استعلام فیش حج, استعلام فیش حج تمتع, استعلام فیش حج عمره, خرید فیش حج

فروشندگان فیش حج مراجع رسمی و غیررسمی

خرید و فروش انواع فیش حج از طریق مراجع رسمی و غیررسمی مانند سایت دیوار و شیپور و امثالهم انجام می‌شود. برخی اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز موسساتی که برخی دارای مجوز و برخی فاقد مجوز از سازمان حج و زیارت هستند اقدام به راه‌اندازی سایت برای خرید و فروش انواع حج کرده و در آن امکان در بخش فروش می توان به بخش درخواست فیش حج رفت و ثبت خرید و فروش بلیط مکه را انجام داد.

فروشندگان فیش حج مراجع رسمی و غیررسمی

جهت فروش برگه حج امروزه علاوه بر مراجع رسمی و غیررسمی که به صورت حضوری به متقاضیان خدمات ارائه می‌نمایند سایت‌های اینترنتی نیز راه اندازی شده است که در آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارائه جدیدترین قیمت فیش حج با اولویت اعزام یا نزدیک به اعزام
  2. دریافت لیست افرادی که متقاضی فروش فیش مکه هستند
  3. ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه خرید رسیدحج
  4. معرفی دفاتر فروش و یا دفاتر جواز دار فروش قبض حج
  5. معرفی راه‌های خرید فیش حج بی واسطه و مستقیم
  6. ارائه شماره تماس افراد حقیقی و حقوقی که اقدام به فروش فیش حج می کنند.

در حقیقت فروش فیش حج نباید مبلغی بیش از مبلغ ثبت نامی باشد، در این صورت فروش آن خلاف قانون است. بعد از آنکه فروشنده و خریدار با یکدیگر توافق انجام دادند، به محضر می روند و در محضر نقل و انتقال قانونی فیش حج می‌تواند انجام شود. بعد از آن به دفاتر رسمی فیش مکه که نام و آدرس آن‌ها در سایت سازمان حج و زیارت آمده است می‌روند و فروش حج به شکل قانونی انجام می ‌ذیرد. تا اولویت 600 برای فروش فیش به افرادی غیر از خانواده درجه یک صورت می‌پذیرد. خرید و فروش این فیش در سالیان گذشته به ویژه  خرید و فروش فیش عمره بسیار کم شده است، اما متوقف نیز نشده است.  

امکان واگذاری (نقل و انتقال) انواع فیش حج

آگاهی از شرایط نقل و انتقال

هر فردی که قصد دارد عازم سفر حج گردد، معمولا بایستی اطلاعات خود را در سایت سازمان حج و زیارت ثبت نماید. جهت نقل و انتقال نیز این سازمان سامانه تشرف را، راه‌اندازی نموده است که متولی امور حج و زیارت  شناخته می‌شود و صرفا تنها مرجعی است که دارای صلاحیت صدور مجوز واگذاری است. این سازمان، با هدف توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری، و نیز همچنین با هدف تسهیل و تسریع در انجام امور، کاهش دادن نقش واسطه‌ها، امکان شناسایی نمودن و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌ها در زمینه واگذاری و یا مشخص نمودن اولویت‌های تشرف به حج تمتع برای افرادی که به دلایل متعددی قصد واگذاری(نقل و انتقال) و یا تهیه این اولویت‌ها را دارند، سامانه ای تحت عنوان تشرف را راه‌اندازی کرده است. در این سایت هدف بیشتر آگاهی دادن و ثبت  نمودن درخواست متقاضیانی که قصد واگذاری دارند و یا با هدف تهیه اولویت تشرف به حج تمتع در استانی که ساکن هستند به این سایت مراجعه کرده اند، است.پس از ثبت نهایی اطلاعات افراد، مسئولیت  اطلاعاتی که در سامانه ثبت شده برعهده فرد متقاضی است و سازمان حج در این زمینه عهده دار مسئولیتی نمی ‌باشد. کلیه اقداماتی که در سایت انجام می‌شود به صورت قانونی است و تحت نظر بازرسان سازمان حج و زیارت است. در سامانه تشرف امکان پرسش و پاسخ در زمینه مسائل مربوط به واگذاری فیش حج فراهم آمده است. همچنین افرادی که تمایل دارند در زمینه سازمان حج و زیارت اطلاعاتی داشته باشند در قسمت درباره ما می‌توانند این اطلاعات را مطالعه نمایند. در نهایت افراد متقاضی، به عنوان واگذارکنندگان و متقاضیان به عنوان دریافت کنندگان اولویت حج تمتع در آغاز با مراجعه به درگاه اینترنتی بالا به ثبت اطلاعات خود و درخواست‌شان می‌پردازند و پس از احراز هویت و تأیید شدن هر یک از مراحل، به یکی از دفاتر خدمات زیارتی معرفی می‌گردد. در این دفاتر امور مربوط به واگذاری قبوض ودیعه‌گذاری حج انجام می‌شود.

امکان واگذاری (نقل و انتقال) انواع فیش حج

 

دلالان و فیش حج های چند قیمتی

چنانچه جزو افرادی هستید که قصد خرید فیش حج را دارید، همواره از مراجع رسمی خرید خود را انجام دهید و مبالغ گزاف و گران برای خرید فیش حج پرداخت نکنید. گاهی به دلایل مختلفی از جمله: زمانبر و طولانی بودن نوبت های حج، سوء استفاده‌های زیادی در زمان خرید فیش حج توسط دلالان اتفاق میفتد. معمولا دلالان قیمت‌های بیشتری نسبت به مراجع رسمی جهت نقل و انتقال و واگذاری فیش حج از متقاضیان دریافت می‌دارند. لذا بهتر است به وعده‌هایی غیرحقیقی این افراد توجهی ننمایید و از طریق مراجع رسمی نسبت به واگذاری اقدام نمایید. فردی که به سفر معنوی حج مشرف می‌شود، با آسودگی خاطر و با کمترین هزینه حج تمتع یا حج عمره به این سفر مشرف گردد. مراجع رسمی معمولا قیمت‌های مصوب و مناسب را برخریداران و فروشندگان عنوان می‌کنند پس حتی اگر نیاز فیش حج فوری دارید و نگران هستید در زمان کوتاهی در این زمینه اقدام نمایید بهتر است صرفا به سامانه تشرف مراجعه نمایید. دفاتر زیارتی نیز در این زمینه فعال هستند و گاها با سودهای اندک اقدام به خرید و فروش این فیش می‌کنند. خرید و فروش فیش حج در دفاتر زیارتی نیز با قیمتی بیش از قیمت اولیه خریداری شده، این فیش به گفته خریداران آن با رعایت حق الناس و حق الله و با کمترین سود ممکن انجام می‌گردد.

دلالان و فیش حج های چند قیمتی

امکان واگذاری (نقل و انتقال) انواع فیش حج

در گذشته امکان نقل و انتقال فیش حج از طریق در گذشته دفاتر زیارتی ممکن بود. در حالیکه امروزه امکان نقل و انتقال فیش مکه صرفا از طریق سامانه تشرف میسر است. این سامانه از اردیبهشت‌ماه سال1398 سامانه‌ای با آدرس tasharof.haj.ir راه‌اندازی گردیده است تا افرادی که قصد واگذاری و یا دریافت اولویت حج تمتع (واجب) را دارند به این سایت مراجعه نمایند. این سامانه جامع، متمرکز و تحت نظارت سازمان حج و زیارت است و راه بروز هر مشکلی را بر روی دلالان و افراد سودجو می‌بندد. با ورود به این سامانه شما می‌توانید نام کاربری و رمز عبور دریافت نمائید و پس از ثبت نام در سایت هر زمان که خواستید وارد سایت شوید. جهت جلوگیری از هر گونه خطا و اختلاف نظر و مشکل در زمینه نقل و انتقالاتِ فیش حج، بازرسی سازمان حج و زیارت بر نحوه نقل و انتقالات نظارت دقیقی دارد. شیوه نامه نحوه این نقل و انتقال از سوی سازمان حج و زیارت برای فیش‌های حج تمتع و عمره اعلام شده است و افراد با مراجعه به سایت این سازمان و مطالعه مفاد آن می‌توان از نحوه نقل و انتقالات آگاهی یابند. در عین حال بسیاری از دفاتر زیارتی به ارائه مشاوره در این زمینه می‌پردازند. در سامانه تشرف اطلاعات دقیقی برای افراد متقاضی دریافت اولویت و نیز اطلاعاتی مفصل برای افراد متقاضی واگذاری اولویت قرار داده شده است که افراد با کلیک برروی هر گزینه در زمانی اندک می‌توانند اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورند. همچنین جهت مراجعه حضوری افراد می‌توانند به آدرس: تهران خيابان آزادي، نبش خيابان رودکي شمالي، سازمان حج و زيارت مراجعه نمایند و یا با شماره تماس 64511-021 تماس حاصل نمایند و یا در صورت داشتن سوال، سوالات خود را به آدرس Email : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نموده و پاسخ دریافت نمایند. ساعت کاری این سامانه شنبه تا چهارشنبه 8 تا 16 می باشد. در این سامانه صرفا هر فرد یک اولویت تشرف به حج تمتع می‌تواند داشته باشد.

 

کلمات مرتبط کلیدی:

فیش حج, خریدوفروش فیش حج, فیش حج 1400, خریدار فیش تمتع, فروشنده تمتع, خریدفروش فیش حج

معرفی انواع فیش حج

حجّ توسط انسان به جا آورده می‌شود و این حج اگر برای خود فرد به جا آورده شود می‌توان آن را به دو نوع واجب و مستحب تقسیم بندی کرد. حج واجب، مطابق اصل شریعت واجب می‌شود و یا به جهتی مثل نذر یا بطلان حج، بر فرد واجب می‌گردد. حج را می توان به طور کلی به سه نوع تمتّع، اِفراد و قران تقسیم ‌ندی نمود. حج (تمتّع) بر افرادی واجب می‌گردد كه موطن آنها بیش از ۹۰ كیلومتر از مكه فاصله دارد. نوع دوم و سوم حج که آن را  اِفراد و قِران می‌گویند، بر افرادی واجب هست كه ساكن مكه می‌باشند و یا  اینکه محل اقامت آنها كمتر 90 کیلومتر از مكه فاصله دارد. در بعضی از مناسک، حج تمتع با حج افراد و قران تفاوت‌هایی دارد. هر یک از حج های گفته شده احکامی دارند و برخی احکام در حج‌ها مشترک است. حج عمره در تمام عمر یک بار بر انسان واجب می‌شود، عمره هم به مانند حج، گاهی واجب و برخی اوقات مستحب است. محل انجام اعمال حج مکه است که در عربستان واقع شده است. جهت انجام این اعمال افراد باید فیش مکه تهیه نماید. سفر برای برگزاری حج از جمله فریضه‌های دین اسلام به شمار می‌رود و هر ساله میلیون ها نفر از مسلمانان با هدف به جا آوردن اعمال حج به شهر مکه سفر می‌کنند. مردم ایران نیز از طریق خرید انواع فیش حج  (فیش حج عمره، فیش حج تمتع(فیش حج واجب)) به این سفر الهی مشرف شوند.

معرفی انواع فیش حج

خرید انواع فیش حج زیر نظر سازمان حج وزیارت

به منظور سفر به شهر مکه و مدینه ایرانیان بایستی انواع بلیط حج شامل فیش تمتع (فیش واجب) و فیش عمره خود را تحت نظر سازمان حج وزیارت خریداری کنند. در ایران مسلمانان برای زیارت خانه خداوند و نیز زیارت پیغمبر مکرم اسلام (ص) نیازمند خرید فیش حج (تمتع و عمره) هستند و می‌توانند انواع فیش حج را به شکل قانونی از طریق مراجعه به سازمان حج و یا دفاتر فروش حج ( فیش عمره، فیش تمتع) با قیمتی مصوب تهیه نمایند. فرم مربوط به خرید فیش حج تمتع در سایت سازمان حج و زیارت نیز راه اندازی شده و قابل دسترسی است.

خرید و فروش انواع فیش مکه همچنین از طریق آژانس‌های زیارتی نیز صورت می گیرد. عمده این آژانس ها دارای مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت می‌باشند. امکان نقل و انتقال انواع فیش حج نیز وجود دارد بدین صورت که کلیه دارندگان کارت‌های ثبت‌نامی عمره مفرده می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان و شهرستان محل سکونت خود نسبت به ارائه درخواست انتقال اولویت خود اقدام نمایند.

معتبرترین آگهی خرید و فروش فیش حج

آیا شما نیز به دنبال معتبرترین وب سایت برای درج آگهی خرید و فروش فیش حج هستید؟ آیا می دانید که هزینه ها و قیمت فیش حج چقدر می باشد؟ از شما دعوت می کنیم که مقاله پیش روی خود را تا آخر همراهی کرده و از این طریق اطلاعات بسیار جالبی را به دست آورید.
حج یکی از مهمترین و اصلی ترین فریضه هایی می باشد که مسلمانان کشورهای مختلف برای اجرا و برگزاری آن به کشور عربستان سفر می کنند. افرادی که به دنبال رفتن به این کشور هستند و می خواهند این فریضه را به جا آورند، در وهله ی اول بایستی فیش حج لازم را تهیه و خریداری کنند. فیش حج در واقع همان سندی می باشد که ثبت نام شما در حج را به اثبات می رساند که هزینه های مربوط به این امر توسط فرد پرداخته شده است و سازمان حج و زیارت نیز فیش مذکور را به فرد ارائه داده است. حال برخی از داوطلبان حج به دلایلی از سفر خود انصراف داده و فیش حج خود را به فروش می رسانند که در این راستا نیز برخی از افراد نیز به دنبال خرید و تهیه فیش حج هستند تا بتوانند این فریضه را به جای بیاورند. البته در نظر داشته باشید که واگذاری فیش حج به دیگری نیازمند رعایت کردن یک سری از مهمترین نکات می باشد که هر دو طرف بایستی به آن توجه لازم و ویژه ای را داشته باشند. در ادامه مقاله نیز سعی بر آن داریم تا راجع به آگهی خرید و فروش فیش حج و احکام فروش فیش حج توضیحات و مطالب مفصلی را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

معتبرترین آگهی خرید و فروش فیش حج

آگهی فیش حج به چه دلایلی ممکن است صورت بگیرد؟

امروزه بسیاری از افراد در وب سایت های مختلف به دنبال آگهی خرید و فروش فیش حج هستند تا از این طریق خود را برای یک سفر دینی و مذهبی آماده کنند. همچنین شما می توانید وب سایت های بسیار مختلفی را مشاهده کنید که در این زمینه فعالیت می کنند و بی شک یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین این وب سایت ها، شرکت ما خواهد بود. شما می توانید به روزترین و جدیدترین آگهی خرید و فروش فیش حج را از همین وب سایت پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید. البته همانطور که گفته شد، آیتم های زیادی وجود دارد که سبب شده تا برخی از داوطلبان حج، فیش حج خود را بفروشند که از مهمترین این دلایل می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:
- افتادن اتفاق ناگوار
- فوت فرد متقاضی
- بیماری های مختلف
- دلایل شخصی
لازم است بدانید که اگر شما فیش حج همان سالی را تهیه کردید که می خواهید در آن سال نیز سفر نمایید، نیازی به پرداخت خمس ندارید. ولی در صورتی که فیش حج سال گذشته را تهیه نمودید در این صورت بایستی خمس مربوط به آن را نیز پرداخت کنید. البته می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با یکی از افراد دینی آگاه در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهید.

قیمت فیش حج: آگهی خرید و فروش فیش حج

موضوع آگهی خرید و فروش فیش حج امروزه یکی از داغ ترین مباحثی می باشد که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا از این طریق بتوانند فیش مورد نظر خود را تهیه کرده و با خیال راحت خود را برای انجام امورات مربوط به حج آماده کنند. یکی از مهمترین آیتم هایی که افراد در آگهی خرید و فروش فیش حج به دنبال آن هستند، قیمت مربوط به این فیش می باشد. همانطور که می دانید هر کشوری ظرفیت محدودی را دارد تا حجاج را به کشور عربستان عازم کند و شما می توانید افراد زیادی را مشاهده کنید که سال منتظرند تا قرعه به اسم آنها در آمده و بتوانند این سفر پر فیض را تجربه کنند. قیمت فیش حج نیز بسته به صاحب آن دارد که می تواند با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه ای که از بابت داشتن این فیش پرداخته کرده، قیمتی را برای فیش خود انتخاب کند. قیمت دلار یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی می باشد که در قیمت نهایی فیش حج تاثیر گذار است. با افزایش قیمت دلار، قیمت فیش حج نیز افزایش پیدا می کند. سال اعزام و هزینه های ثبت نام در سازمان حج و زیارت نیز از دیگر آیتم ها تاثیر در قیمت این فش خواهد بود.

قیمت فیش حج: آگهی خرید و فروش فیش حج

فیش حج را چگونه به دیگری انتقال دهیم؟

شما می توانید بعد از اینکه بررسی های لازم را در آگهی خرید و فروش فیش حج انجام دادید و فیش مورد نظر خود را پیدا نمودید، می توانید با صاحب و دارنده این فیش در تماس باشید و با او در مورد فروش فیش حج صحبت کنید. بهتر است که قبل از هر اقدامی در مور قیمت آن به توافق مورد نظر خود برسید که در این مورد هم حتما به آیتم های گفته شده در قسمت قبلی توجه لازم را داشته باشید. سپس به همراه فرد دارنده فیش حج به یک دفترخانه مراجعه کرده و به شکل قانونی گواهی مالکیت فیش حج را به دست آورید. آگهی خرید و فروش فیش حج مورد نظر خود را می توانید به راحتی از همین وب سایت پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید.

آگهی خرید و فروش فیش حج در وب سایت ما

آگهی خرید و فروش فیش حج مورد نظر خود را می توانید از همین وب سایت اینترنتی به دست آورده و سپس مراحل لازم برای انتقال مالکیت فیش را انجام دهید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص احکام خرید و فروش فیش حج نیز با افرادی که در این زمینه اطلاعات دارند، مشورت نمایید تا زیانی را در این سفر و خرید فیش حج مشاهده نکنید. ما نیز در این وب سایت پیش روی شما سعی بر آن داریم تا بروزترین و جدیدترین آگهی خرید و فروش فیش حج را برای شما به ارمغان آوریم و شما را رسیدن به هدف مورد نظرتان یاری کنیم. شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی نیز به راحتی با همکاران ما از این وب سایت در تماس باشید.

 

کلمات مرتبط کلیدی: فیش حج, آگهی خرید و فروش فیش حج, آگهی فیش حج

نکات اساسی در خرید فیش حج تمتع 99

مراسم حج از بسیاری از جهات از جمله تعداد افراد مجتمع در یک محل بی نظیر است و هر ساله شمار کسانی که به مراسم حج می روند رو به افزایش است. تعداد بسیاری از افراد از ما می پرسند که باید ها و نباید های خرید فیش حج تمتع 99 چیست و برای خرید فیش حج تمتع چه اقداماتی لازم است انجام شود؟ قیمت فیش حج تمتع سال 86 و سود بانکی فیش حج عمره بر چه اساسی محاسبه می شود و... سوالاتی است که در این مقاله به آن ها پاسخ داده می شود. سود بانکی فیش های عمره به مراتب پایین تر از حج تمتع می باشد اما بهره آن متناسب با سیستم بانکداری اسلامی خواهد بود.
افرادی که در فروش و خرید فیش حج تمتع 99 می توانند سهیم باشند عبارتند از:

  • خریدار
  • فروشنده
  • شخص واسطه گر

نکات اساسی در خرید فیش حج تمتع 99

سهمیه حج ۹۹ برای کشور ایران، هشتاد و هفت هزار و پانصد نفر می باشد. از آن جایی که حج تمتع برای افرادی که از استطاعت مالی برخوردارند، واجب است بهتر است تا در اسرع وقت این عبادت واجب را انجام دهند. اما یکی از عواملی که باعث می شود تا افراد زیادی خواستار خرید فیش حج تمتع 99، باشند این است که صف انتظار اعزام حجاج بسیار طولانی است. به علاوه عوامل گوناگون دیگری مثل بروز بیماری های جهانی، اختلافات بین کشورها، افزایش سن فرد ثبت نام کننده، مشکلات مالی ثبت نام کننده و... ممکن است تاریخ رسیدن نوبت را به تاخیر بیاندازند. به همین دلیل افرادی که به هر دلیل نمی توانند به حج بروند؛ فیش های خود را به افرادی که فرصت انجام این فریضه ی الهی برایشان میسر است؛ واگذار می کنند. این واگذاری چیزی از ثواب فروشنده کم نمی کند؛ بلکه نهایت سخاوت و گذشت فرد را می رساند. با توجه به این که سود بانکی فیش حج تمتع 99، در دو بانک ملی و ملت، بر اساس تاریخ سپرده گذاری و میزان مبلغ سپرده تعیین می شود؛ افراد مذکور می توانند در هنگام معامله بر سر این سود به توافق برسند. افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که این توافق صرفا یک معامله مادی نیست؛ بلکه این معامله، یکی از معامله هایی است که شاهد و ناظر اصلی آن خداست.


دفتر خرید و فروش فیش حج اویسی
با تهیه فیش حج به سرزمین وحی سفر کنید
بهترین خریدار فیش تمتع و عمره با مناسب ترین قیمت
شماره تماس: 
خانم محمدی 09197274060 
شماره تلفن ثابت پاسخگویی تا ساعت 10 شب (10 خط ویژه) : 77325458 

خرید و فروش فیش حج تمتع وعمره در سراسر ایران
با اخذ مجوز از سازمان و زیرنظر دفاتر رسمی کشور
شماره تماس: اوسطی 09129412600 

*** بهترین خریدار نقدی فیش حج و فروشنده منصف تمتع ***
شماره تماس:
خانم ترابی  09193979927 
*** به خود می بالیم که مفتخر خدمت دهی به شما باشیم ***

فیش حج عمره و تمتع شما را با مناسبترین قیمت نقد و فوری در سراسرکشور
با مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت خریداریم
خانم شمس 09191274155

خریدوفروش فیش عمره و تمتع فوری
شماره تماس مدیریت:
حاج ایمان 09122648807

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع فقط در استان تهران و البرز
خانم کریم پور 09193718323 

مرکز خرید و فروش فیش حج تمتع(واجب) در سراسر ایران
خانم رهنما 09966952325

فروش و خرید برگه حج عمره و تمتع کل ایران
حاج صالح 09126890334 

 نقل و انتقال فیش حج عمره و تمتع با بهترین قیمت
شماره تماس مدیریت دفتر: حاج امین 09199157001

خریدوفروش فیش مکه هر نوعی در کل ایران
شماره تماس سرپرست دفتر حج:  09125508898

 فروشنده و خریدار فیش حج سرتاسر ایران
حاج حمید توکلی  09125946073

خریدار در محل شما و فروشنده منصف عمره و تمتع 
حاج میثم 09382174868

خریدفروش مشاوره عمره و واجب(تمتع) توسط با سابقه ترین
حاج علیاری 09124227090

--- خرید فوری نقدی فیش حج به بالاترین قیمت بازار با پرداخت آنی --
--- فروش فوری فیش بدون واسطه و مستقیم --
-- با مجوز اصلی سازمان و امکان ارائه مجوز به خواست شما --
تور کربلا و سوریه و...
خانم یوسفی 09302121059

 
خريدار فيش مکه با بالاترين قيمت حتی در محل شما 
فروشنده فیش با منصف ترین قیمت
و ثبت نام تور عتبات: شامل کربلا و سوریه و ...
خانم کریمی  09196784089

خریدار فیش حج عمره و تمتع به صورت نقدی و فوری
سرتاسرکشور بیشتر استان مازندران
حاج ضیائی 09113119819

مرکز خرید و فروش فیش حج تهران
آژانس هواپیمایی بسطام

خریدفروش فیش عمره و تمتع
بیشتر استان همدان و در تمام ایران
خانم احمدی 09108658690  

خرید و فروش عمره و تمتع در دفتر معتبر دارنده مجوز بند پ سازمان حج و زیارت
09121777029 بسطامی 

 دفتر نوای حج ارائه دهنده ی کلیه خدمات
خرید وفروش فیش حج فقط در استان خوزستان
نقل وانتقال با مجوز سازمان حج و زیارت
مدیریت : خانم اصل صباح 09168815087

فروش ویژه دو فقره فیش واجب شهر کرج
ثبت نام سال 85 هر کدام 145 با سود فوری

 

ثبت آگهی فیش حج با پیامک SMS

فروشنده و خریدار محترم فیش حج، شما می توانید برای درج آگهی در سایت فیش حج، علاوه بر فرم ثبت سفارش با استفاده از سامانه پیامکی متن کامل آگهی خود (اعلام خرید و یا فروش به همراه تعداد فیش، نام و نام خانوادگی ، تلفن همراه و یا ثابت و متن آگهی و شهر) را به شماره 09191168763 پیامک بفرستید، توجه داشته باشید آگهی بدون موارد بالا در سایت ثبت نمی شود.

درج آگهی در سایت فیش حج رایگان است.

حذف آگهی از سایت فیش حج

برای حذف آگهی از سایت فیش حج، با همان شماره ای که آگهی را ثبت کرده اید، عدد 2 با نام و نام خانوادگی درج شده در سایت را به شماره 09191168763 پیامک کنید و یا با شماره 09123952536 تماس بگیرید.